معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در صدد هستیم که زیرساخت‌ها و فضا‌های فرهنگی شهر، همچون "گذر گلستان" را در اختیار مجموعه‌های صاحب ایده و نوآور قرار دهیم.

یوسف اسماعیل‌زاده معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: از عید فطر تا دهه کرامت، «رویداد مشهد» طراحی شده است که در جریان آن از هفته آینده پنجشنبه و جمعه هر هفته در ۱۳ بوستان منتخب شهر یک رویداد بزرگ برگزار می‌کنیم، البته سیاست شهرداری در دهه کرامت و همه اعیاد و برنامه‌های مذهبی این است که خود مردم پای‌کار باشند و راهبری برنامه‌ها را آن‌ها به عهده بگیرند.

او افزود:درصدد هستیم که زیرساخت‌ها و فضا‌های فرهنگی شهر، همچون "گذر گلستان" را در اختیار مجموعه‌های صاحب ایده و نوآور قرار دهیم، گذر فرهنگی گلستان کتاب، سال‌ها به عنوان بازارچه صنایع دستی "خاتون" فعال بود، خاتون فرصتی برای فعالیت بانوان سرپرست خانوار فراهم کرد و پس از آن نیز از این فضا به عنوان گذر کتاب استفاده شد.

معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: در مرحله بعد این گذر به منظور ایمن‌سازی تخلیه شد و عملیات بازسازی آن پس از چند سال به سرانجام رسید و پس از آن نظرات مختلفی به منظور فعال‌سازی و واگذاری ارائه شد، در این فرآیند، افراد و مجموعه‌های متعددی حضور یافتند و منتخب شدند، ولی به دلایلی موفق به استقرار نشدند.

اسماعیل زاده بیان کرد: سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در حال حاضر تصمیم دارد تا این فضا را در اختیار مجموعه‌های استارتاپی با انگیزه در حوزه فرهنگی قرار دهد که در یک فضای کسب و کار سالم و رقابتی نقش‌آفرینی کنند. بر همین اساس، فراخوانی منتشر شد که در آن، ۶۴ مجموعه شرکت کردند، پارک علم و فناوری نیز مجموعه‌های فعال در این حوزه را معرفی کرد که در مجموع ۸۴ ایده داوری شد.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ ایده وارد مرحله داوری نهایی شده که در این رویداد به ارائه می‌پردازند، همچنین سعی داریم سایر فضا‌های در اختیار سازمان فرهنگی را نیز در یک فرآیند عدالت‌محور، در اختیار مجموعه‌های مختلف قرار دهیم.

عاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: مجموعه‌های صاحب ایده در حوزه‌های فرهنگی با نگاه کسب و کار و مبتنی بر فرهنگ بومی و ملی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.