جذب ۱۸ هزار نفر در صندوق بیمه روستاییان اردبیل در دستور کار است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل گفت: امسال جذب ۱۸ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان در دستور کار است.

کاظم دبیر در نشست ستاد توسعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل که با حضور مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور برگزار شد، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، میزان جذب این بیمه در استان اردبیل طی سال جاری ۱۵هزار نفر بود که با مذاکرات انجام‌یافته استانی، این میزان جذب استان به ۱۸هزار نفر افزایش یافت.

او افزود: از بدو تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ تا آغاز دولت سیزدهم، ۶۰ هزار نفر در استان اردبیل جذب این صندوق بیمه‌ای شده بودند که بر اساس برنامه‌های تدوین شده، تا پایان دولت سیزدهم تعداد جذب شدگان استان به ۱۲۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل تصریح کرد: اساس تأسیس صندوق بیمه اجتماعی، خدمت‌رسانی به کشاورزان، روستاییان و عشایر بوده که با پرداخت ۷۰درصد سهم بیمه از سوی دولت، بستر بسیار مهمی در این حوزه فراهم شده است.

افزایش ۳ برابری جذب جامعه هدف به صندوق بیمه روستایی کشور

بیت‌اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور نیز در این نشست اظهار کرد: جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور بیش از ۹ میلیون نفر است که از این تعداد ۲ میلیون و ۶۰۰هزار نفر تحت پوشش قرار دارند که در سال جاری از جامعه هدف بیش از ۳ برابر سال گذشته به این صندوق بیمه‌ای جذب انجام خواهد شد.

او گفت: دریافت مستمری پس از سالخوردگی و از کارافتادگی از ثمرات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می‌شود و برنامه لازم برای پوشش بیمه تکمیلی جامعه هدف در استان اردبیل هم در حال تدوین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.