شناسایی ۸ هزار و ۴۲۳ گونه گیاه در کشور

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: تاکنون ۸ هزار و ۴۲۳ گونه گیاه در کشور شناسایی شده است.

ترحم بهزاد با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی در حفظ و حراست از مراتع و دیمزار‌های کم بازده گفت: پارسال ۵۳ هزار و ۲۱۰ هکتار طرح توسعه گیاهان دارویی در مراتع کشور اجرایی شد.

وی افزود: از پارسال با تغییر رویکرد این دفتر سه نوع عملیات بیولوژیک، بیومکانیک و توسعه کشت گیاهان دارویی در سطح کشور انجام شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اضافه کرد: در راستای اجرای عملیات بیولوژیک حدود ۳۲ هزار و ۳۰۰ هکتار بذرکاری، نهال‌کاری، بذرپاشی و کپه‌کاری و ۱۱ هزار هکتار عملیات بیومکانیک انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی در حفظ و حراست از منابع پایه، ذخایر ژنتیکی و جلوگیری از انقراض این گونه‌ها اثرگذار است، ادامه داد: کشت گیاهان دارویی در مراتع ضعیف و اراضی دیم کم‌بازده در اولویت این سازمان قرار دارد.

بهزاد گفت: تاکنون هشت هزار و ۴۲۳ گونه گیاه در کشور شناسایی شده است که دو هزار و ۳۰۰ گونه از این تعداد گیاهان دارویی، آرایشی و بهداشتی و صنعتی است.

وی افزود:  اجرای طرح‌های مرتعداری تلفیقی یکی از سیاست‌های این سازمان برای افزایش درآمدزایی مرتعداران و بهبود معیشت آن‌ها و کاهش وابستگی به مراتع است که با توجه به پتانسیل و ظرفیت عرصه‌های مرتعی در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.