سفر سرزده زلنسکی به فنلاند/ رئیس جمهور اوکراین راهی آلمان می‌شود

ولودیمیر زلنسکی در راستای کسب حمایت‌های بین المللی به فنلاند سفر کرده و به زودی راهی آلمان خواهد شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از زمان آغاز جنگ این کشور در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ کوشیده است با سفر به کشور‌های مختلف اقدام به جمع آوری کمک‌های مالی و تسلیحاتی به منظور مقابله با روسیه کند. کشور‌های اروپایی یکی از مهمترین اهداف سفر‌های زلنسکی محسوب می‌شوند. 

به گزارش تله تریدر، زلنسکی امروز (چهارشنبه) در سفری اعلام نشده به هلسینکی، پایتخت فنلاند سفر کرد. 

زلنسکی در این سفر قرار است در نشست کشور‌های حوزه اسکاندیناوی حضور یابد. این نشست با حضور رهبران کشور سوئد، نروژ، دانمارک، ایسلند و فنلاند برگزار شود. 

سائولی نینیسته، رئیس جمهور فنلاند در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: قرار است در این نشست درباره جنگ اوکراین، نحوه حمایت کشور‌های حوزه اسکاندیناوی از کی یف، نحوه روابط میان اوکراین با ناتو و اتحادیه اروپا و نیز ابتکار عمل کی یف برای صلح گفتگو شود. 

از طرفی، آلمان اعلام کرد زلنسکی قرار است ۱۳ ماه مِه به برلین سفر کند. 

قرار است رئیس جمهور اوکراین در سفر به آلمان با اولاف شولتس، صدراعظم این کشور دیدار و گفتگو کند. همچنین کمک‌های تسلیحاتی و مالی برلین به کی یف از مهمترین محور‌های سفر زلنسکی به آلمان محسوب می‌شود.

پس از انتشار جزئیات سفر رئیس جمهور اوکراین به آلمان، اکنون منابع آگاه در کی یف می گویند این اقدام برلین درباره انتشار جزئیات سفر غیرمسئولانه بوده و می تواند سفر زلنسکی به برلین را زیر سوال ببرد.

برچسب ها: اوکراین ، آلمان ، فنلاند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار