حسینی معلم را معمار فکر و اندیشه نسل آینده کشور دانست و اظهار داشت: دولت اهتمام ویژه‌ای به جایگاه رفیع معلمان دارد و به دوره کم توجهی به این قشر فرهیخته پایان بخشیده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در همایش بزرگداشت روز معلم در دانشگاه فرهنگیان حکیم فردوسی البرز و در جمع اساتید و دانشجو معلمان ضمن تبریک روز معلم با طرح این سوال که چرا در بین روزهای مختلف، سالروز شهادت متفکر و اندیشمند والامقام استاد شهید مطهری به عنوان روز معلم انتخاب شده است گفت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اشاره داشتند شهید مطهری واجد همه کمالات و خصائل ارزنده یک معلم تراز انقلاب اسلامی و ایران سربلند است.

حسینی گفت : شهید مطهری با این که فیلسوف و دانشمند برجسته ای بود اما به دانشگاه آمد و دانشجویان را با الفبای فلسفه ، منطق و فقه آشنا ساخت، در حالیکه می توانست در قم و با تدریس در سطوح عالی و درس خارج فقه و اصول به مرجعیت برسد، اما بدون توجه به شئونات ظاهری، بااحساس تکلیف، حضور فعال و تاثیرگذار در دانشگاه و جامعه و پاسخ به سوالات و شبهات فکری و اعتقادی را بر عناوین و جایگاههای مرسوم ترجیح داد.

او رسیدگی به مطالبات به حق معلمان و فرهنگیان را مورد تاکید قرار داد و گفت: همانطور که مسئولین و مردم از معلمان انتظار دارند در مقابل باید به مطالبات به حق آنها رسیدگی کنند و دولت مردمی اهتمام ویژه ای در این خصوص دارد.

او افزود: دولت مصمم است دانشگاه فرهنگیان را از لحاظ امکانات و هیأت علمی تقویت کند و شرایط مناسبی برای تحصیل دانشجویانی که معماران فکر و اندیشه آینده سازان کشور هستند فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.