سرلشکر رحیم صفوی گفت:امنیت خلیج فارس توسط کشور‌های منطقه قابل تامین است.

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا به همراه جمعی از دانشجویان رشته‌های مطالعات منطقه‌ای و ژئوپلیتیک از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی بندرعباس بازدید کردند.

سرلشکر رحیم صفوی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: امنیت خلیج فارس توسط کشور‌های منطقه قابل تامین است و ما خواهان خروج نیرو‌های فرامنطقه‌ای نه تنها از خلیج فارس بلکه از غرب آسیا هستیم.

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: رسیدن به این هدف مهم، نیازمند یک دیپلماسی فعال است که خوشبختانه در دولت سیزدهم این مهم شروع شده و امیدواریم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها زودتر از این منطقه خارج شوند چرا که معتقدیم امنیت، اقتصاد و پیشرفت این منطقه به دست مردم و دولت‌های خودشان قابل انجام است و نیازی به حضور بیگانگان نیست.

او گفت:دانشجویان رشته‌های مطالعات منطقه‌ای و ژئوپلیتیک باید با نوع دیپلماسی سیاسی و اقتصادی حتی دیپلماسی امنیتی به درستی آشنا شوند چرا که دشمنان ایران به دنبال ناامیدی جوانان ما هستند.

بازدید سرلشکر رحیم صفوی و دانشجویان از بندر شهید رجایی

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به عظمت خلیج فارس و پیشرفت‌های بسیار خوب بندر شهید رجایی، گفت: هدف اصلی از این بازدید‌ها آشنایی دانشجویان با پیشرفت‌های ایران و آشنایی با مدیریت جوانان در سیستم نظام اداری است.

سرلشکر رحیم صفوی حضور مدیران جوان در مرکز کنترل ترافیک بندر شهید رجایی را یک افتخار برای کشور و استان هرمزگان در حوزه حمل و نقل دریایی دانست و گفت: اینکه حدود ۶۰ درصد واردات کشور از طریق بندر شهید رجایی انجام می‌شود، یک افتخار برای جوانان و دانشجویان ایرانی است.

بازدید سرلشکر رحیم صفوی از بندر شهید رجایی

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است که به رونق اقتصاد دریامحور و راهبرد آن تاکید دارند، گفت: در مقیاس جهانی کم‌تر کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران می‌شناسیم که از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر نوار ساحلی با موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیکی منحصر بفرد برخوردار باشد.

بازدید سرلشکر رحیم صفوی از بندر شهید رجایی

 سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی گفت: سواحل مکران تا ۲۲ سال آینده (سال ۱۴۲۴) در بخش دریایی به طور خاص از سواحل میناب تا جاسک استان هرمزگان و چابهار محور و قطب پیشرفت منطقه جنوب شرق کشور خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.