ماموستا عبدالسلام کریمی گفت: علما باید این مهم را به جامعه القا و تبیین کنند که دین ما دین تشخیص است نه رفع تکلیف.

 مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبیعصر امروز در آیین تجلیل از مدرسان برتر مدارس علوم دینی استان کردستان در سنندج با بیان اینکه همه در برابر دین اسلام مسئول هستیم، اظهار کرد: بصیرت افزایی، حفظ وحدت و احیای دین، مسئله‌ای عمومی است و همه در این زمینه مسئول هستند.

ماموستا عبدالسلام کریمی با بیان اینکه همه در برابر احیای دین مسئول بوده و این موضوع شیعه و سنی ندارد، گفت: مسئولیت‌پذیری قومی را در رابطه با احیای دین باید تقویت کرد چراکه این مهم در کشورمان ضعیف و کمرنگ شده است.

او با تاکید بر اینکه همه با هم بذر‌های اختلاف را در کشور بخشکانیم، افزود: ریشه همه ما یکی است و اختلافات جزئی نباید باعث تفرقه میان اقوام و مذاهب اسلامی شود.

کریمی با بیان اینکه روحانیون نباید در حاشیه، بلکه باید در بطن جامعه باشند، اضافه کرد: انتظار می‌رود از ظرفیت عالمان دینی استفاده و عزت و حرمت این قشر زحمتکش حفظ شود و دستگاه‌های فرهنگی همچون ارشاد اسلامی و آموزش‌وپروش در این زمینه می‌توانند بسیار موثر باشند.

ماموستا کریمی تلاش‌های عالمان دینی در استان کردستان را قابل تقدیر دانست و گفت: علما باید این مهم را به جامعه القا و تبیین کنند که دین ما دین تشخیص است نه رفع تکلیف.

او اظهار کرد: معلمی به عنون شغل انبیاء قلمداد می‌شود و نخستین معلم عالم، حق تعالی است که تبعیت از فرموده‌های خداوند، پیامبر (ص) و قرآن ضروری است.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه متاسفانه احکام مربوط به زمان در حجره‌های علمی خالی بوده و باید واقعیات تبیین شود، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از تبیین به عنوان یک جهاد نام برده، لذا باید دین اسلام را تبیین کرد.

کریمی در ادامه بر لزوم نقدپذیر بودن مسئولان و عالمان دینی تاکید کرد و ادامه داد: روحانیون و ماموستایان نیز باید نقاد باشند و مشکلات مردمی را از مدیران مطالبه‌گری کنند.

او با بیان اینکه نباید هیچ ماموستا و روحانی استان کردستان فاقد مسکن باشد، تاکید کرد: مردان و زنان این دیار برای پیروزی انقلاب اسلامی زحمات و هزینه‌های زیادی کرده و از آن زمان تاکنون در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستاده‌اند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با یادآوری اینکه دید ما در کشور به زنان ابزاری نیست بلکه اسلامی است و نباید تبعیض بین زن و مرد باشد، گفت: از زنان باید برای مدیریت در دستگاه‌های مختلف استفاده کرد و نباید بهانه دست دشمنان داد.

ماموستا کریمی رعایت حجاب را مسئله الهی و دستور قرآنی عنوان کرد و ادامه داد: باید فلسفه و زیبایی حجاب را برای دختران و زنان تبیین کرد تا به آن افتخار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.