معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افتتاح بیمارستان سرطان کرمانشاه در نیمه ابتدای امسال خبر داد.

صادق کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بیمارستان سرطان کرمانشاه به عنوان یکی از مجهزترین بیمارستان‌های سرطان در کشور یاد کرد و گفت : در حال حاضر عملیات اجرایی این بیمارستان بیش از ۹۰ درصد پیشرفته داشته و نیمه ابتدای امسال این بیمارستان افتتاح می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: کار زیادی در بحث ساختمان بیمارستان باقی نمانده و تنها بحث نصب تجهیزات است که زمان‌بر خواهد بود.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات از جمله چهار دستگاه رادیوتراپی در این بیمارستان نصب خواهد شد.

کریمی یادآور شد: عملیات اجرایی این بیمارستان از سال ۱۳۹۵ آغاز شد که بنابه دلایلی کار احداث آن به مدت چند سال متوقف مانده بود.

وی افزود: از سال گذشته اجرای این پروژه با سرعت خوبی پیگیری شد و هم اکنون مشکل اعتباری ندارد و به یاری خداوند این پروژه نیمه ابتدای امسال به بهره برداری می‌رسد.

کریمی به روند اجرای پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: اجرای این پروژه با راه و شهرسازی است و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تنها بهره بردار آن است.

وی افزود: متاسفانه این پروژه با وجود گذشت سال‌ها از آغاز احداث آن هنوز ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و علی رغم پیگیری‌های بسیار در سفر هیات دولت، اعتباری به این پروژه اختصاص داده نشد.

کریمی گفت: اگر همین امروز هم تمام اعتبارات پروژه تامین شود، این بیمارستان ظرف ۱۰ سال آینده به بهره برداری می‌رسد و با توجه به مشکلات اعتباری مشخص نیست این پروژه تا چند سال دیگر افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص اعتبار لازم برای این پروژه گفت: در حال حاضر ساخت و تجهیز هر بیمارستان به ازای هر تخت بیمارستانی حدود پنج میلیارد تومان هزینه دارد و با این حساب اعتبار بسیاری برای این بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی نیاز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره‌ای به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی اربعین داشت و افزود: در این زمینه در حال ساخت یک قرارگاه با زیربنای دو هزار مترمربع در مرز خسروی هستیم.

وی افزود: عملیات اجرایی این قرارگاه دو طبقه آغاز شده و امیدواریم یک طبقه آن تا اربعین امسال آماده بهره برداری شود.

کریمی اعتبار لازم برای اجرای این پروژه را ۷۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در این قرارگاه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اربعین ارائه می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.