۲۳۰۰ کیلومتر شبکه انتقال برق خراسان رضوی به کابل خودنگهدار تبدیل می شود.

 قائم مقام مدیرعامل شرکت برق خراسان رضوی گفت: با هدف پیشگیری از سرقت کابل‌ها و نیز محقق کردن شرایط ایمن، امسال ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه انتقال برق خراسان رضوی به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود.

علیرضا خدابنده در بیست و هشتمین همایش علمی، تخصصی، بهداشت و سلامت، ایمنی و محیط زیست شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی در دانشگاه تربت‌ حیدریه اظهار کرد: پارسال در سطح استان به جز مشهد هزار و ۵۴۰ کیلومتر از شبکه انتقال  به کابل خودنگهدار تبدیل  شد  و امسال نیز ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر دیگر  در دستور کار  است.

وی افزود: شبکه‌های فشار ضعیف از جنس سیم مسی و بدون روکش است و با توجه به افزایش قیمت مس، در معرض سرقت قرار دارد از این رو برای پیشگیری از سرقت و نیز محقق کردن شرایط ایمن بهره‌برداری از نظر حوادث و اتفاقات، جایگزینی کابل خودنگهدار  ضروری است.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی هم  در این همایش بیان کرد: اکنون در استان سه میلیون مشترک خانگی، اداری، صنعتی و کشاورزی وجود دارد که از این تعداد فقط یک میلیون ۶۰۰ هزار مشترک به شهرستان مشهد اختصاص دارد.

دهقان افزود: در بین مشترکان بیش‌ترین بدهکاران به دستگاه‌های دولتی مربوط هستند و این در حالی است که برخی شهروندان از نحوه مدیریت سیستم‌های سرمایشی ادارات گلایه‌ دارند.

وی افزود: با توجه به تاکید دولت، امسال سرفصل اعتباری خاصی در سازمان برنامه و بودجه تعریف و مقرر شده است چنانچه در مدت ۶ ماه اقدام به تسویه هزینه آب و برق خود نشود، سازمان برنامه و بودجه آمار بدهی ادارات را از برنامه حسابداری خزانه کسر خواهد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.