سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: به کوشش کارشناسان این سازمان با ارائه مقاله، ۳۹ گونه گیاهی مقاوم به کم آبی در کرج شناسایی شد.

علیرضا عاقلی گفت: با توجه به تجارب کارشناسان و نتایج بعضی از طرح‌های تحقیقاتی بعضی از گونه‌های درختان و درختچه‌ها و گل‌های زینتی نسبت به موارد مشابه نیاز آبی کمتری دارند و به خشکی مقاوم‌تر هستند.

او افزود: شرایط بسترهای کشت در نقاط مختلف شهر و استان‌ها متفاوت است و با توجه به کیفیت و کمیت آب و خاک هر منطقه نوع گونه گیاهی انتخاب شده برای مناطق مختلف شهرها نیز متفاوت است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بیان داشت: توسعه و ایجاد فضای سبز لازمه تولید هوای سالم و زیبایی محیط‌های شهری است. در اغلب کلانشهرها کمبود آب عامل اصلی محدودکننده توسعه فضای سبز می‌باشد. به همین دلیل شناسایی و انتخاب گونه‌های گیاهی مناسب و مقاوم به خشکی برای محیط‌های شهری که علاوه بر دارا بودن زیبایی امکان استقرار و سر سبزی را داشته باشند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او گفت: چنین گیاهانی می‌توانند با شرایط اقلیمی و خاکی متفاوت، بدون نیاز به تیمارهای خاص برای نگهداری و با آبیاری به نسبت کم مستقر شوند و با محیط‌های طبیعی سازگاری داشته باشند.

عاقلی گفت: در این مقاله که به کوشش کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج (رضا موسوی فرد، مهشید فیروزبخت، حمیده آلیانی) تدوین شده با مطالعه موردی شهر کرج، شناسایی گونه‌های گیاهی مقاوم به کم آبی معرفی و بررسی شده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: ۳۹ گونه گیاهی مقاوم به کم آبی در کرج که در این مقاله به آن پرداخته شده علاوه بر ارتقای فضای سبز شهری در استان البرز و شهر کرج می‌تواند در مصرف و مدیریت بهینه آب مؤثر باشد.

برچسب ها: گونه گیاه ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.