فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اثر گذاری نیروی دریایی کشور به گونه‌ای است که جایگاهی بالاتر از خودمان نمی‌بینیم.

امیر دریادار شهرام ایرانی در مراسم نکو‌داشت مقام معلم در دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر گفت: مفهومی که از قدرت در جهان استنباط می‌شود ناشی از تجهزات و نفرات است و در جداولی که به همین منظور تهیه می‌گردد نیز همین موضوع مبنا قرار می‌گیرد.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران این مرز بندی را با اقتدار شکسته است و شاید این تجهیزات را نداشته باشیم، اما اثرگذاری و اثربخشی ما در حوزه دریا به گونه‌ای است که در این جدول ما جایگاهی بالاتر از خودمان نمیبینیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: وقتی ناوگانی از نیروی دریایی کشور حوزه اقیانوسی حضور پیدا می‌کند حتما در حوزه اقتصاد، فرهنگ، علم و دانش، تربیت و آموزش اقداماتی شده است.

او افزود: ایران برخلاف آنچه تصور می‌کنند منزوی نبوده و در دریانوردی به کرات در کشور‌های مختلف جهان حضور اثر گذار داشته است.

امیر دریادار شهرام ایرانی گفت: شاید ممکن است ابعاد ناوشکن ما ابعاد رزم ناو نباشد، اما اثر بخشی آن اینگونه است که وقتی وارد یک کشور م یشویم مردم آن کشور رفتار همرزمان ما را می‌بینند و به خیلی چیز‌ها پی می‌برند و شوکه می‌شوند.

او افزود: برای بسیاری از کشور‌های جهان سوال بزرگی است که چگونه ایران توانسته است در حوزه تعلیم و تربیت این ساختار را شکل دهد و این قشر پر تلاش چگونه افتخارات را در کشور رقم می‌زنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: بسیاری متوجه نیستند که چه افرادی شبانه روز تلاش کردند کردند تا خروجی آن‌ها که یک محصول پیچیده است بعنوان انسان بتواند در مسیری قرار بگیرد که آن مسیر برای کشور، مردم و نظام افتخار باشد.

امیر دریادار شهرام ایرانی با قدردانی از تلاش معلمان گفت: تلاش می‌شود که به این عزیزانمان توجه ویژه داشته باشیم، چون اگر آن‌ها نباشند دانشجویان ما هم ممکن است در مسیر دیگری هدایت شوند.

او افزود:معلمان و اساتید ما با بقیه اساتید دنیا تفاوت دارند از این نظر که این‌ها هم تعلیم دارند هم تربیت و تربیت را اولی‌تر قرار می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.