جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس تکیه‌گاه و خادم مردم است و آنچه آن‌ها را ناراحت می‌کند و غیرقانونی است خط قرمز ما است.

سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از فرماندهی انتظامی شهرستان شادگان گفت: آنچه که مهم است داشتن سلاح غیرمجاز (خرید، فروش، حمل و نگهداری) جرم است و تیراندازی در مراسم عروسی و عزا، فرهنگ و آداب و رسوم نیست بلکه یک بدعت غیرقانونی است.

سردار رضایی افزود: حتی دارندگان مجوز حمل سلاح حق تیراندازی در مراسم عروسی و عزا و ... را ندارند و این جرم یکی از بستر‌های ناراحتی و نارضایتی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس نسبت به جمع‌آوری سلاح غیرمجاز به عنوان یک کار قانونی مصمم است، گفت: آنچه که خیلی مهم است همکاری خود مردم با کارکنان فراجا است که باید نسبت به جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز و استفاده صحیح از مجوز‌های سلاح به خوبی پیگیری شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: آمار و اخبار نشان‌دهنده این است که در تیراندازی‌های مراسم عروسی، عزا و ... کودک یا زنی زخمی شده یا فوت کرده و خانواده‌ای عزادار شده و کینه و کدورت از همین جا ریشه دوانده است که باید بستر‌های این موضوعات را مدیریت و اصلاح کنیم.

وی بیان کرد: در خصوص مهمات شکار‌های مجاز نیز باید در حد شکار، مهمات مجاز تامین شود.

سردار رضایی در خصوص سرقت نیز گفت: سرقت یکی از دغدغه‌های جدی مردم است و کشفیات اموال مسروقه بلافاصله باید رصد شوند و صاحب اصلی شناسایی و اموال مسترد شود. اگر سارق برای بار اول سرقت کند باید مجازات‌ها بازدارنده باشند تا تکرار نکند و درس عبرت بگیرد.

وی افزود: مواردی است که باعث ناراحتی مردم می‌شوند از قبیل تیراندازی، سرقت و موضوعات مختلف که دنبال خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی در کشور با تاکید بر اینکه مسائلی که باعث ناراحتی مردم می‌شوند خط قرمز پلیس هستند، افزود: ما به مردم عزیز عرض می‌کنیم که پلیس تکیه‌گاه و خادم شما به عمل است و اگر چیزی شما را ناراحت می‌کند و غیرقانونی است خط قرمز پلیس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار