مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت:در سی و چهارمین جشنواره امتنان از هفت گروه نمونه شامل ۱۷ کارگر و یک کارفرما تجلیل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: این افراد از بین پنج هزار نفر از جامعه کار و تولید این استان شامل کارگران، واحد‌های کاری و گروه‌های کاری که آبان پارسال ثبت نام کرده اند انتخاب شده اند.


میثم مداحی افزود: انتخاب شدگان شامل دو کارگر نمونه آقا و یک کارگر نمونه خانم، یک گروه پنج نفره و یک گروه چهار نفره آقا و یک گروه چهار نفره خانم (گروه انتخاب شده برتر ملی) و یک واحد کار نمونه (کارفرمایی) از استان اصفهان هستند.


اوگفت: کارگران و گروه‌های کاری انتخاب شده همگی از مخترعان جامعه کار و تولید استان اصفهان و مدیرعامل کارخانه فولادی انتخابی هم با توجه به رعایت کامل فصل ۸ قانون کار (خدمات رفاهی کارگران در ۱۰ ماده) برتر هستند.
مداحی با اشاره به صنعتی بودن استان اصفهان افزود: ۷۰ درصد از جمعیت حدود پنج میلیون و ۳۲۵ هزار نفری این استان جامعه کارگری زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که ۱۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خبر خوشی هم برای کارگران داشت و گفت: مقرر شده در اجرای طرحی ملی، با ایجاد تعاونی مسکن کارگری، کارگران بدون مسکن خانه دار شوند که با ابلاغ استانی، به اطلاع جامعه کار و تولید رسانده می‌شود.


استاندار اصفهان هم در این آیین با گرامیداشت مقام جامعه کارگری و کارفرمایی گفت: باید به عنوان خادمان مردم باید شرایطی را فراهم کنیم تا این جوهره ارزشمند در جامعه جاری باشد.
سید رضا مرتضوی با اشاره مشکلات جامعه کارگری، افزود: زمانی می‌توانیم مسائل این حوزه را رفع کنیم که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با دید انصاف برای کاهش و رفع مشکلات راهکار دهند و برای اجرا پای کار بایستند.


اوگفت: بخشی از مشکلات این حوزه به علت نبود توازن و تعادل در بخش‌های مختلف است.


استاندار اصفهان همچنین در خصوص آخرین وضع تأسیس بیمارستان میلاد اصفهان، گفت: در سفر رئیس سازمان تأمین اجتماعی به استان توافقی میان شهرداری و این سازمان شکل گرفت و جمع‌بندی نهایی توافق هفته آینده محقق و ساخت بیمارستان آغاز خواهد شد.


استان اصفهان یک میلیون و ۲۲۳ هزار نفر کارگر بیمه شده تأمین اجتماعی شاغل در ۱۱۰ کارگاه کوچک و بزرگ دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.