رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان از پیش بینی تولید سی و پنج میلیون لارو کپور دریایی در استان خبر داد.

عبدالمظفر اعتصامی گفت: به ۱۳ واحد استخر‌های تکثیر و پرورش، ضمن لانه گذاری، مولدین کپور دریایی جهت تکثیر نیمه مصنوعی، معرفی شدند.

او افزود: امسال برای برای نخستین بار در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان، بالغ بر بیست میلیون قطعه لارو کپور دریایی حاصل تکثیر مصنوعی تولید شده است.

اعتصامی افزود: علاوه بر مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید انصاری رشت، انتقال هشت میلیون قطعه لارو کپور دریایی طی دو مرحله به مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سد وشمگیر نیز انجام شده است.

او گفت: سه میلیون قطعه لارو کپور دریایی تولید شده در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان به مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید انصاری رشت تحویل انتقال داده شد.

اعتصامی ادامه داد: تولید لارو کپور دریایی در این مرکز ادامه دارد و در حال حاضر این آمادگی را داریم که به استان‌های همجوار نیز تا پنج میلیون قطعه لارو کپور دریایی انتقال دهیم.

برچسب ها: شیلات ، بچه ماهی کپور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.