با تولید ۱۱۰ هزار تُن شکر، رکورد تولید شکر در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) شکسته شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: صنعت نیشکر در سالی که مزیّن به رشد تولید است، مسیری را در پیش گرفته که به خودکفایی کشور در تامین این کالای استراتژیک ختم خواهد شد. رکورد تولید شکر شکسته شد

ناصری می گوید: رکورد تولید در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) نشان داد که با همّت و کار جهادی می‌توان موانع را از سر راه برداشت و به تولید حداکثری دست یافت.

به گفته مدیرعامل توسعه نیشکر، در سال زراعی گذشته هر چند خشکسالی خسارت‌هایی را به مزارع نیشکر وارد کرد، اما با تلاش کارگران و استفاده از روش‌های نوین آبیاری، توانستیم صنعت نیشکر را سرپا نگه داریم و بخش مهمی از نیاز کشور به شکر را تامین کنیم.

او گفت: بارش‌های خوب، ظرفیت سد‌های خوزستان را تکمیل کرده و هم‌اکنون دبی رودخانه کارون بالای ۶۰۰ مترمکعب در ثانیه است که این، نویدبخش سال زراعی پررونق هم برای صنعت نیشکر و هم کشاورزان خوزستانی است.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) گفت: با احتساب قلمه برداشت شده نیشکر برای کشت و صنعت دهخدا، بیش از ۹۷۵ هزار تُن نیشکر برداشت شد.
محمدرضا عصاره‌نژاد می گوید: راندمان برداشت نیشکر ۹۵ تُن در هکتار بود که دومین رکورد ثبت شده راندمان برداشت در تاریخ این کشت و صنعت است.

به گفته او برای سه سال متوالی است که این واحد نیشکری تولیدی بالاتر از ظرفیت اسمی کارخانه دارد و امسال نیز با تولید ۱۱۰ هزار تن شکر، رکوردی ماندگار ثبت کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.