فایننشال تایمز:

بشار اسد امتیاز دادن برای بازگشت به اتحادیه عرب را نپذیرفت

روزنامه فاینشنال تایمز گزارش داد رئیس جمهور سوریه از دادن امتیاز در ازای بازگشت به اتحادیه عرب خودداری کرده است.

روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" امروز دوشنبه گزارش داد که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از دادن امتیاز به وزرای خارجه عرب در ازای بازگشت کرسی سوریه در اتحادیه عرب خودداری کرده است.

این روزنامه به نقل از یک مقام سعودی که نامی از او نبرده، نوشت: "دیدار‌های جاری، جدی بودن یا نبودن اسد را آزمایش خواهد کرد. در مورد برخی از مسائل اجماع حاصل شده است و ما از او می‌خواهیم آن‌ها را اجرایی کند".

این مسئول سعودی با اشاره به اینکه بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شرط مذاکره با ایران نبوده است، افزود: "گفتگو با سوریه به معنای حل و فصل مسائل نیست؛ اما بدون گفتگو با سوریه نمی‌توانیم درباره آنچه می‌خواهیم مذاکره کنیم".

فایننشال تایمز با تأکید بر اینکه بشار اسد از دادن هرگونه امتیازی به وزرای خارجه عرب در ازای بازگشت به اتحادیه عرب خودداری کرده است، به نقل از این مسئول سعودی اضافه کرده است: "ریاض که رهبری ابتکارات دیپلماتیک اخیر را بر عهده داشته است، هنوز به عادی سازی کامل با اسد وارد نشده است".

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۱:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
سوریه اگر به اتحادیه عرب برگردد دوباره داعش یه سوریه باز خواهد گشت و جنایت ها دوباره شروع می شود. اصلا سوریه عرب نیست. آتش پرست بوده اند قبلا اینها.
آخرین اخبار