مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره احتمال بارش رگباری باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدیدو تندباد لحظه‌ای، تا پایان هفته هشدار زرد اعلام کرد.

 ایرج مصطفوی گفت: این هشدار زرد از بعدازظهر یکشنبه تا پایان روز پنجشنبه است و رگبار باران و رعد و برق در برخی نقاط و با شدت بیشتر در نواحی شمالی و در ساعات بعدازظهر و شب، احتمال تگرگ در نواحی مستعد، وزش باد‌های شدید تا بسیار شدید، تندباد‌های لحظه‌ای و گرد و خاک از روز دوشنبه تا پایان هفته در بیشتر نقاط و در ساعات بعدازظهر و شب دوراز انتظار نیست.

وی بیان کرد: احتمال جاری شدن رواناب و سیلاب نقطه ای، احتمال اختلال در تردد محورها، احتمال تگرگ و خسارت در حوزه کشاورزی، احتمال خسارت ناشی از برخورد صاعقه، و احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید، مهمترین مخاطرات این هشدار زرد تا روز‌های پایان این هفته است.

کارشناسان هواشناسی همچنین به خودداری اکید از اسکان چادر‌های مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفر‌های برون‌شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها تاکید دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی ها، کانال‌ها و آبراه ها، پاکسازی دهانه پل ها، خودداری از رفتن به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، پرهیز از اسکان چادر‌های مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، از توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان تا پایان هفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار