معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفتمین جشنواره طنز و رسانه را به یاد‌ مرحوم کیومرث صابری فومنی برگزار می‌کند.

عباس حسین‌نژاد دبیر این دوره از جشنواره با اشاره به اینکه طنز در رسانه به خصوص شبکه‌های اجتماعی نیازمند حمایت جدی است گفت: جشنواره‌ها محمل خوبی برای کشف استعداد‌ها هستند و جشنواره طنز و رسانه که هفتمین دوره خود را شروع کرده، امیدوار است به بالندگی طنز در سپهر انقلاب اسلامی کمک کند. او ادامه داد: روزنامه‌ها و نشریات، فضای مجازی، تبلیغات، برنامه‌ها، جُنگ‌ها و کلیپ‌های توجیهی سازمان‌ها و ارگان‌ها، حوزه کودک و نوجوان، حوزه آموزش و... بستر‌هایی هستند که طنز و آثار طنز می‌تواند در آن‌ها مثمرثمر و کارساز واقع شود. از سوی دیگر الگویی مانند گل‌آقا به عنوان یک نشریه موفق که توسط طنزپردازان شاخص و موفق به رهبری کیومرث صابری فومنی در بعد از انقلاب تولید شد می‌تواند بخشی از جامعه طنزپرداز را راهبری کند؛ بنابراین گزارش بخش‌های مسابقه این دوره از جشنواره عبارتند از: «داستان کوتاه طنز»، «کاریکاتور و کارتون»، «شعر طنز»، «طنز چندرسانه‌ای» و «نثر طنز (طنز مطبوعاتی)».
دبیرخانه جشنواره طنز و رسانه به نشانی آماده دریافت آثار طنزپردازان در موضوعات «ایران پیر، ایران جوان»، «اپوزوسیون جمهوری اسلامی ایران»، «ماجرا‌های خودروی ایرانی»، «تلخ و شیرین سیاست»، «ماجرا‌های ترامپ و بایدن»، «گرانی خانه و کرایه خانه»، «فضای مجازی (اعتیاد به گوشی، ضرر فودبلاگرها، بلاگر‌های بی‌سواد، فیک‌نیوز‌ها و...)»، «محیط زیست»، «مصرف آب و انرژی»، «بروکراسی اداری» و «موضوع آزاد» تا تاریخ ۲۵ تیرماه سال جاری است.

لازم به ذکر است دبیرخانه هفتمین جشنواره طنزپهلو در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها مستقر است و آیین پایانی این جشنواره ۱۵ تیرماه سال جاری در شهر فومن، زادگاه مرحوم کیومرث صابری فومنی برگزار می‌شود.

دبیر هفتمین جشنواره طنز و رسانه منصوب شد

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، فرشاد مهدی‌پور در حکم عباس حسین‌نژاد آورده است: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری هفتمین جشنواره طنز و رسانه (طنزپهلو)، یادمان مرحوم کیومرث صابری فومنی، جنابعالی را به سمت دبیر این دوره از جشنواره منصوب می‌نمایم.

در ادامه متن آمده است: انتظار می‌رود با همت جنابعالی و بهره گیری از ظرفیت بالای طنز در فرهنگ عامه و درقالب های گوناگون شعر،نثر، کاریکاتور و... رویدادی اثر گذار در حوزه رسانه ای کشور از جمله رسانه ها و شبکه های اجتماعی فراهم آید.

معاون امور مطبوعاتی در پایان خاطرنشان کرده است: افزایش مشارکت عموم طنزپردازان، کمک به ارتقاء و حرفه‌ای‌تر شدن طنز در رسانه و کشف استعدادهای جوان از اهداف این دوره از جشنواره است که امید است در تحقق این اهداف، پیروز و موفق باشید.

از خداوند متعال توفیق روزافزون شما را مسئلت دارم.

 

برچسب ها: جشنواره ، رسانه ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار