همزمان با گرامیداشت هفته معلم، پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد کودک و نوجوان آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز یازدهم اریبهشت ماه در سرسرای هوانیروز کرمانشاه افتتاح شد.

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه روز دوشنبه در مراسم افتتاح جشنواره فیلم رشد کودک و نوجوان؛ به اهمیت آموزش دیداری و عملی اشاره کرد و گفت : قدرت یادگیری انسان ۷۵ درصد از طریق دیدن، ۱۳ درصد از شنیدن بدست می‌آید؛ به همین خاطر فیلم‌ها به مانند یک معلم در آموزش و یادگیری مطالب درسی، اخلاقی و مهارتی دانش آموزان استفاده شوند.

سلمان محمدی گفت: بدلیل هم ذات پنداری که بچه‌ها با داستان، شخصیت و قهرمانان فلیم‌ها انجام می‌دهند؛ یادگیری، مطالب و انتقال پیام فیلم مطالب و محتوا از طریق یک اثر هنری مانند فیلم بسیار راحتر و ماندگارتر منتقل می‌شود.

وی انتخاب فیلم به خاطر قدرت انتقال محتوا و پیام برای مخاطبان را بسیارمهم و پر اهمیت دانست و بیان داشت: در جشنواره رشد سعی بر آن است؛ معلمان، دانش آموزان خودشان فیلم بسازند و یا در تهیه آن مشارکت داشته باشند و محتوای فیلم رشد کودک و نوجوان بیشتر در راستای آموزش مهارت زندگی و انتقال پیام‌های درسی و اخلاقی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، به اهداف اسناد بالا دستی وزارت آموزش و پرورش مانند سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف از این ۲ سند، تربیت دانش آموزان تمام ساحتی در تراز انقلاب اسلامی در راستای شکل گیری تمدن نوین اسلامی است.

محمدی بیان داشت: به همین دلیل باید محیط و فضای یادگیری و تربیت دانش آموزان تغییر پیدا کند و از آموزش صرف درسی و تئوری بیشتر به سمت آموزش‌های عملی رو بیاوریم.

فیلم‌های جشنواره رشد در تمام مدارس استان کرمانشاه به نمایش در می‌آید

معاون پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمانشاه جشنواره فیلم رشد را از قدیم‌ترین جشنواره فیلم در ایران با محوریت آموزش معرفی کرد و افزود: امروز رسانه خود یک معلم کامل، خلاق و بروز با استفاده از حواس چندگانه انسان مانند دیدن، شنیدن، القای احساس و عواطف، حس زیبای شناختی و شادی و غم است.

فردین یاوری گفت: خانواده ها، معلمان و سیستم آموزش و پرورش باید توجه کنند که فیلم و مجله‌های رشد که مطالب استاندارد درسی دارند برای یادگیری آموزش یک جایگاه اساسی داشته باشد.

وی گفت: پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد کودک و نوجوان از آذرماه سال ۱۴۰۱ از تهران آغاز شده و به مرور در بازه زمانی مشخص در تمام استان‌ها به نمایش در می‌آید و این جشنواره در استان کرمانشاه مصادف شده با هفته معلم.

یاوری اضافه کرد: فیلم‌های جشنواره رشد کودک و نوجوانان در تمام مدارس استان برای همه دانش آموزان در سر کلاس و یا در نمازخانه به نمایش در می‌آید و در کنار نمایش فیلم برای درستی انتقال پیام آن یک نشست تحلیل با حضور بچه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم رشد کودک و نوجوان در آموزش و پرورش استان کرمانشاه؛ فیلم‌های جشنواره رشد را فیلم‌های بلند ندانست و گفت: این فیلم‌ها هر کدام ممکن است از چند دقیقه در راستای انتقال یک پیام اخلاقی یا مهارت زندگی باشند و در یک کلاس چند فیلم کوتاه با مضامین مهارتی، اخلاقی، درسی به نمایش در بیاید.

یاوری اذعان داشت: فیلم‌های جشنواره رشد در هر یک از مقاطع تحصیلی مانند ابتدایی دوره اول، دوم، متوسطه اول و دوم؛ با توجه به مخاطب خاص و مطابق با سن آن‌ها متفاوت است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.