مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه از برگزاری جشن بزرگ دخترانه در استان به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر خبر داد.

زهرا جانجانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه در جلسه برنامه ریزی برگزاری جشن روز دختر که امروز (یازدهم اردیبهشت) برگزار شد، با اشاره به نزدیکی سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر (۳۱ اردیبهشت)، گفت : به مناسب همین روز قرار است برنامه‌های ویژه‌ای در سطح استان اجرایی شود.

وی به حوادث سال گذشته کشور هم اشاره کرد و افزود: در اتفاقات نامبارک چند وقت اخیر به نظر می‌رسد که دشمن تمرکز ویژه‌ای بر سوءاستفاده از جایگاه زن و دختر دارد و تلاش دارد به بهانه آزادی و با شعار‌های بی محتوا، زنان و دختران ما را به سمت و سویی که می‌خواهد ببرد.

جانجانی با اشاره به نگاه ابزارگرانه غرب به زن گفت: این نگاه موجب شده شان و منزلت زن به شدت در غرب افول کند و دشمن در تلاش است که جایگاه زنان و دختران ایرانی را هم تنزل دهد.

وی به جایگاه والای دختر از دیدگاه اسلام اشاره کرد و افزود: در هیچ یک از ادیان و مکاتب مانند اسلام به جایگاه دختران و زنان توجه نشده و جایگاه آن‌ها بالا در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: در حدیثی از امام صادق (ع) نقل است که دختران حسناتند و پسران نعمت و حسنات موجب ثواب و اجر و پاداشند، ولی نعمت موجب بازخواست می‌شود.

جانجانی گفت: حتی دربرخی روایات وجود دختران در خانه را دروازه برکت و رحمت بر اهل آن خانه می‌دانند و تا این حد دختر در دین اسلام جایگاهی والا دارد و این درحالیست که در غرب، تنها به زنان و دختران نگاه ابزاری می‌شود و شانی برای شخصیت و جایگاه زنان قائل نیست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: با وجود دیدگاه والای اسلام به زنان و دختران، متاسفانه آنگونه که باید در بحث هویت دختران کار نکرده ایم و برنامه‌ای برای تبیین جایگاه والای دختران در جامعه نداشته ایم.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی ویژه در این زمینه گفت: با توجه به نزدیکی روز دختر تلاش داریم که برنامه‌های گسترده‌ای برای دختران استان در این روز برگزار کنیم.

وی افزود: برنامه روز دختر نباید صرفا محدود به قشر خاصی از دختران مثلا دانش آموزان شود و باید از عمومیت و گستردگی بیشتری برخوردار باشد.

وی افزود: دشمن دختران ما را به شدت مایوس می‌کند که شادی و نشاط برای آن‌ها نیست، بنابراین درتلاش هستیم تا برنامه‌های با نشاط و با تنوع بیشتری در کنار رعایت شئونات اسلامی برای دختران استان داشته باشیم.

جانجانی تقویت هویت ایرانی و اسلامی در میان دختران نوجوان و تکریم مقام دختر در میان خانواده را از جمله محور‌های اصلی برنامه‌های روز دختر در استان عنوان کرد.

وی افزود: متاسفانه هنوز در بسیاری خانواده‌های استان نگاه ترجیحی پسر به دختر وجود دارد و باید این نگاه با اجرای کار‌های فرهنگی تغییر کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه با بیان اینکه دختران باید محور برنام‌های روز دختر قرار گیرند، گفت: باید از دختران در اجرای برنامه‌های این روز استفاده شود تا فضای حاکم بودن دختران در این روز را نشان دهیم.

وی افزود: باید در این روز برخی خدمات از جمله بلیت سینما، اتوبوس، موزه و ... بصورت رایگان به دختران اختصاص داده شود.

جانجانی از برگزاری جشن بزرگ دخترانه در این روز خبر داد و افزود: در کنار برنامه‌های متعدد روز دختر در سطح استان که توسط دستگاه‌های مختلف و سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود، یک جشن بزرگ با عنوان "جشن بزرگ دخترانه" هم در این روز در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: یک سرود عمومی هم برای یک اجرای همگانی در این روز در حال آماده شدن است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: باید فضا‌های شهری هم با همکاری شهرداری‌ها برای این روز کاملا آماده شود.

جانجانی شعار سراسری روز دختر امسال را "چشم امید است به پویایی‌ات" عنوان کرد و افزود: همه باید تلاش کنیم که دخترانی پویا همراه با فرهنگ ایرانی و اسلامی تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز اقدام جدی در بحث نشاط اجتماعی صورت نگرفته، گفت: باید در حوزه نشاط دختران هم اقدامات جدی صورت گیرد که هم شئونات اسلامی حفظ شود و هم بتوانیم نشاط را در میان دختران بیشتر کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
حجاب حجاب حجاب و باز حجاب ، دشمن در کمین است