سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی با هدف افزایش تولید خبر داد.

مختار گرشاسبی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به سیاست‌های تعیین‌شده از سوی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه جذب سرمایه‌گذار خارجی با هدف توسعه فعالیت‌های اقتصادی و افزایش تولید گفت: بخشی از رشد اقتصادی در مناطق آزاد در راستای عمل به شعار سال منوط به افزایش جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

گرشاسبی گفت: در همین راستا جلساتی با دو گروه از سرمایه‌گذاران خارجی در قالب هلدینگ CRC شامل ۲۵ شرکت و شرکت HLNG (چینی-هنگ کنگی) که در حوزه‌های نفتی، گازی و بانکرینگ فعالیت دارد، برگزار شد.

به گفته گرشاسبی، پس از بازدید‌های میدانی از منطقه و تبیین ظرفیت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفتی، این دو شرکت قرار است در زمینه گوگرد زدایی، تولید LNG و بانکرینگ در جزیره سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند.

او گفت: فعالیت در حوزه گوگرد زدایی از سوی طرف چینی _ هنگ‌کنگی به تصویب رسیده و پیش‌بینی می‌شود این دو شرکت بیش از ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در منطقه انجام دهند.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از تداوم برنامه‌ریزی‌های این سازمان برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی با تعریف بسته‌های اقتصادی جدید خبر داد و ابراز امیدواری کرد با ارتقای صنایع جزیره، منطقه آزاد قشم نقش پررنگی در تحقق شعار سال برای کشور داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.