رئیس مرکز آموزش سازمان حفاظت محیط زیست گفت:با طرح ایجاد رشته محیط بانی در هنرستان‌های کار و دانش امیدواریم این رشته در مدارس اردبیل راه اندازی شود.

ضیا الدین الماسی افزود: ضرورت آموزش و تربیت نیرو‌های توانمند، باعث شد تا طرح ایجاد رشته محیط بانی در هنرستان‌های کار و دانش از طریق سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری شود و امیدواریم به زودی شاهد راه اندازی این رشته در استان اردبیل باشیم.

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین ادارات کل حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: به منظور تحقق سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری و بند هفت تصویب نامه هیئت وزیران در مهرماه ۱۴۰۱، این تفاهم نامه در جهت همکاری در تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر در راستای رفع نیاز‌های سازمان حفاظت محیط زیست به امضا رسید.

حسن قاسم پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز توسعه زمینه‌های همکاری‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی و فناورانه و شناسایی و حمایت از دانش آموزان مخترع مبتکر با تأکید بر حمایت از تولید داخل در زمینه حفاظت از محیط زیست را از دیگر اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز یکی از اهداف مهم و راهبردی این تفاهم‌نامه را نهادینه‌سازی و تحقق اهداف ساحت تربیت زیستی- بدنی سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت ایران با هدف گسترش سرمایه‌های اجتماعی برای حفاظت خردمندانه از محیط زیست عنوان کرد.

صفری با بیان اینکه استان اردبیل دارای ظرفیت خوبی از حیث محیط زیست، علمی، مذهبی می‌باشد، تصریح کرد: هنرستان کشاورزی اردبیل یکی از مراکز مهارتی و فنی است که ظرفیت خوبی برای ایجاد رشته محیط بانی دارد. شایان ذکر است بازدید مشترک مدیران و کارشناسان سازمانی و استانی از مجموعه‌ی هنرستان کشاورزی اردبیل صورت گرفت و شرایط و امکانات مورد نیاز مورد ارزیابی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.