۶۰ واحد درجه بندی، بسته بندی و فرآوری بادام در اولین فاز شهرک تخصصی بادام سامان واگذار شد.

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پس از فراخوان گسترده عضویت و پذیرش متقاضیان سرمایه‌گذاری نخستین شهرک تخصصی بادام ۱۶۰ نفر متقاضی و تشکیل پرونده دادند که مراحل اهلیت سنجی و دریافت استعلامات انجام شده است و براساس امتیازبندی ۶۰ واحد در فاز اول واگذار خواهد شد.

وی افزود: نخستین شهرک تخصصی بادام سامان با هدف بسترسازی برای استقرار واحد‌های بسته‌بندی و فرآوری محصولات باغی احداث می‌شود.


بیشتر بخوانید


برزگر اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۵۷ میلیارد ریال از اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد که تا زمان تکمیل و بهره‌برداری حداقل ۱۵۰ میلیارد ریال در آن سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی نخستین شهرک تخصصی بادام سامان شش کیلومتر عملیات خاکی، زیرسازی، جدول‌گذاری، معبر‌های داخلی و جاده دسترسی احداث شد.

برزگر اظهار داشت: این شهرک با پیش‌بینی کارگاه‌های بسته‌بندی، شکستن، سورتینگ، صادرات، فرآوری و صنایع جانبی بادام راه‌اندازی و فعال می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون ۱۸ هزار و ۲۰۹ هکتار بادامستان با تولید سالانه ۲۴ هزار تن و اشتغال‌زایی بیش از ۲۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و این استان رتبه نخست تولید بادام آبی در کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار