مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از رفع تصرف اراضی ملی گلستان به ارزش ۱۳۷ میلیارد تومان در سال 1401 خبر داد.

مهدی ملک گفت: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، وظیفه حفاظت و رفع تصرف از همه اراضی و املاک با اجرای دقیق و به موقع احکام قضایی را بر عهده دارد.

او افزود: انجام گشت زنی مستمر در حوزه استحفاظی به منظور پیشگیری تعرض به اراضی، جلوگیری از هر گونه اخلال، تصرف، تعرض، تجاوز، تخریب، ایجاد مزاحمت در اراضی، برخورد قاطع و فوری با معترضین و متصرفین اراضی دولتی و ارجاع به مقامات قضایی و تهیه و تدوین طرح‌های مورد نیاز به منظور تامین حفاظت اراضی را می‌توان از مهم‌ترین وظایف یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در سال گذشته ۱۲ مورد با رفع تصرف فوری به متراژ بیش از ۲۵ هزار متر مربع و ارزش ۱۳۷ میلیارد تومان توسط یگان حفاظت این اداره کل از متصرفان و زمین خواران گرفته و به بیت المال بازگردانده شد.

 ملک افزود: همچنین طی این بازه زمانی، چهار فقره خلع ید به مساحت ۶۸ هزار و ۵۳۰ متر مربع در گلستان صورت گرفت.

او با بیان اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی دارند، گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در سال گذشته، ۲۱ گزارش مردمی در خصوص وقوع تصرف در اراضی ملی استان دریافت شد که در کمترین زمان پس از گزارش، اعضای یگان حفاظت راه و شهرسازی نسبت به رفع تصرف اقدام کرده اند.

 ملک همچنین افزود: بیشترین تعداد رفع تصرف اراضی دولتی در سال ۱۴۰۱، با ۶ فقره رفع در شهر گرگان انجام شد.

او با اشاره به استقرار گشت شبانه روزی حفاظت اراضی در ایام نوروز افزود: استفاده از تمام ظرفیت نیروی انسانی و ماشین آلات یگان حفاظت در تعطیلات نوروزی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان گفت: همچنین یگان حفاظت در ابتدای نوروز، علاوه بر گشت‌های شبانه روزی، نسبت به برگزاری جلسات با رویکرد اهداف پیشگیرانه، گشت مشترک با یگان‌های حفاظت منابع طبیعی و امور اراضی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و محیط زیست استان و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کلیه کارکنان یگان حفاظت عمل کرده است.

ملک  افزود: این کلاس‌های آموزشی با رویکرد صیانت از اراضی تحت پوشش و نحوه خدمت در ایام نوروز برای ۱۴ نیروی حفاظت اراضی راه و شهرسازی گلستان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.