کشاورزان دشت آزادگان در خواست کردند عملیات تسطیح ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آسیب دیده از سیلاب ۹۸ در این شهرستان انجام شود.

حمید سیلاوی  فرماندار دشت آزادگان  در نشست بررسی مشکلات حوزه کشاورزی و دامداری شهرستان گفت: هموارسازی ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان که بر اثر سیل آسیب دیدند و لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها از خواسته‌های کشاورزان این شهرستان است.

او افزود: از جمله این مشکلات تکمیل نشدن کانال آب mc ۳ ناحیه سه و چهار این شهرستان و زهکش‌ها است که برای کشاورزان بسیار حیاتی است.

فرماندار دشت آزدگان پرداخت نشدن تسهیلات مربوط به طرح‌های آبیاری کم فشار را از جمله چالش‌های بخش کشاورزی شهرستان عنوان کرد و گفت: همچنین ضرر و زیان‌هایی که کشاورزان به آن‌ها دچار می‌شوند را می‌توان دلیل بازپرداخت نشدن بخشی از تسهیلات دانست.

آقای سیلاوی  با تاکید بر اینکه کشاورزانی در این شهرستان هستند که پنج سال در نوبت دریافت تراکتور قرار دارند، ادامه داد: کمبود یا گرانی علوفه ضرورت حمایت از علوفه کاران را بیش از پیش را نشان می‌دهد.

به گفته او،   بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که موضوع بیمه دام یکی از دغدغه‌های مهم دامداران است بنابراین اصلاح قوانین مربوطه باید پیگیری شود.

فرماندار دشت آزادگان با اشاره به مشکلات حوزه آبزیان و دام افزود: توسعه، نوسازی و تجهیز مرکز آبزیان این شهرستان به عنوان بزرگترین مرکز تکثیر آبزیان در خاورمیانه و مهمترین منبع گونه‌های آبزیان هورالعظیم ضروری است که از سازمان جهاد کشاورزی استان درخواست داریم به این پروژه رسیدگی کند.

آقای سیلاوی ادامه داد: تکمیل زیرساخت‌های شهرک دامداری با وجود بیش از ۱۲۰ هزار راس دام نیز در بخش دامداری این شهرستان بسیار اهمیت دارد.

شهرستان دشت آزادگان با بیش از ۲۶۰ هزار نفر جمعیت، یکی از مناطق اصلی کشاورزی و دامداری در غرب خوزستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.