بیش از هزار و ۵۰۰ مسافر خارجی و ایرانی روزانه در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون تایباد واقع در شرق خراسان رضوی به لحاظ انواع بیماری‌های واگیردار غربالگری می‌شوند.

فرماندار تایباد از غربالگری بیش از هزار و ۵۰۰ مسافر خارجی و ایرانی روزانه در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون تایباد خبر داد و گفت: این مسافران در قالب اجرای طرح مراقبت بهداشتی در بدو ورود به کشور، در گذرگاه رسمی دوغارون توسط سه گروه از کادر درمان تایباد، مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

مهدی دونده با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مسافران ورودی به دوغارون به لحاظ ابتلا به ۱۲ بیماری آزمایش و کنترل می‌شوند، ادامه داد: علاوه بر نمونه‌گیری در معبر زمینی دوغارون، پایش و آزمایش کنترل بیماری‌های واگیردار نیز در این مرز زمینی برای مسافران ورودی از افغانستان، روزانه در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: درصورت مشاهده هرگونه بیماری در بین اتباع کشور افغانستان این افراد اجازه ورود به کشور را ندارند.

فرماندار تایباد افزود: انجام هرگونه آزمایش برای انواع بیماری‌ها در مرز دوغارون برای مسافرین ورود به جمهوری اسلامی ایران رایگان است.

این مسئول اعلام کرد: در این معبر زمینی از مسافران ورودی به ایران نمونه گیری در مقابل بیماری سل، التور و مالاریا، انجام و در مقابل بیماری سرخک و سرخچه، واکسن ترزیق می‌شود.

 سالانه بیش از یک میلیون مسافر از طریق مرز زمینی دوغارون بین دو کشور ایران و افغانستان، رفت و آمد می‌کنند.

گذرگاه زمینی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد و شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.