فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه قرارگاه جهاد علمی استان باید برای رشد تولید و مهار تورم پیشگام باشد، گفت: خیلی از کارخانه‌ها می‌توانند براساس فکر و اندیشه نخبگان کار کنند.

سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در اولین جلسه قرارگاه جهاد علمی که به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مدت‌ها است که بر موضوع امید و امید‌آفرینی در جامعه تاکید دارند.

 او با بیان اینکه باید ناامیدی در جامعه را تبدیل به امیدآفرینی کنیم، افزود: احصاء مشکلات، هدفگذاری برنامه‌ها از مهم‌ترین مولفه‌ها در مدیریت است و باید تحول در برنامه‌ریزی سرلوحه کارمان باشد.

او  با اشاره به فعالیت قرارگاه جهاد علمی بیان کرد: باید سیستمی را طراحی کنیم که کار و اهداف ما را پیامدسنجی و جلسات به خروجی خوب بینجامد.

سردار مهدوی با تاکید بر اینکه گفتمانمان باید در عرصه علمی تبدیل به عمل شود، افزود: باید از ظرفیت نخبگان و اتصال آن‌ها به بدنه صنعت استفاده شود و نخبگان را باید با صنعت آشتی دهیم.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در بدنه صنعت

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه باید در قرارگاه جهاد علمی نخبگان را به صنعت معرفی و برای آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در دستگاه‌های دولتی استفاده شود.

به گفته او، نخبگان باید در حوزه علوم انسانی و اسلامی نیز فعالیت داشته چرا که یکی از اهداف علوم انسانی تربیت انسان تراز انقلاب است.

سردار مهدوی با اشاره به اینکه انتظار ما از قرارگاه جهاد علمی این است که مباحث خوب و تاثیرگذار برای استان و کشور در آن مطرح و دنبال شود، بیان کرد: این قرارگاه باید برای رشد تولید و مهار تورم پیشگام باشد.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به وجود محصولات استراتژیک در بخش کشاورزی، وجود معادن غنی و صنعت در استان گفت: برای مشکلات این عرصه‌ها و رفع موانع آن باید چاره‌اندیشی کرد.

سردار مهدوی با بیان اینکه باید در برنامه‌ها به دنبال خروجی کار نیز باشیم، افزود: خیلی از کارخانه‌ها در استان هستند که می‌توانند براساس فکر و اندیشه نخبگان کار کنند.

او  شناسایی امکانات و نیازسنجی را از مولفه‌های مهم دانست و عنوان کرد: شناسایی آسیب‌ها و توجه به رشد تولید و مهار تورم مهم است و اگر این دو محقق شد ما برای تحقق منویات رهبر انقلاب اسلامی به درستی عمل کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.