فرماندار دشت آزادگان گفت: توجه ویژه به کشاورزی و دامداری و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و زیر ساخت‌های شهری در دشت آزادگان الزامی است. 

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان  گفت: مشکلات کشاورزی از جمله تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری که در مراحل اول خوب شروع شد، ولی متاسفانه عدم تکمیل طرح و ناتمام ماندن آن مشکلات عدیده‌ای برای کشاورزان ایجاد نموده است‌.

او می‌گوید: از جمله این مشکلات عدم تکمیل کانال mc۳ ناحیه ۳ و ۴ و زهکش wmd که برای کشاورزان ما حیاتی است، طرح‌های آبیاری کم فشار (به علت عدم وجود تسهیلات) و اینکه کشاورزان منطقه ما با توجه به ضرر و زیان‌های فراوانی که از جنگ تحمیلی، سیل، خشکسالی و دیگر بلایای طبیعی، دیده اند قادر به پرداخت تسهیلات اعطایی نیستند، لزوم تسطیح ۲۵ هزار هکتار از اراضی که به علت سیل آسیب دیده اند لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها و لزوم نگهداری با توجه به نفوذ آب و هدر رفت آن و کمبود شدید ماشین آلات کشاورزی، در حالی که کشاورزانی داریم که ۵ سال در نوبت تراکتور هستند، عدم وجود علوفه کافی گرانی علوفه و کمبود آن در منطقه و لزوم حمایت از علوفه کاران، بیمه دام که باید در قوانین ان اصلاح اساسی صورت گیرد.

به گفته او پایش خشکسالی به صورت ناحیه‌ای صورت گیرد نه منطقه‌ای (در حالی که اعلام می‌شود خشکسالی شامل منطقه نیست و ناحیه بستان بیشترین ضرر‌ها را از خشکسالی متحمل شده است)، بحث توسعه، نوسازی و تجهیز مرکز آبزیان که با وجود این مرکز که بزرگترین مرکز تکثیر در خاورمیانه است و مهمترین اصل کاری ان جلوگیری از انقراض گونه‌های آبزیان هور العظیم می‌باشد و توجه ویژه به این مرکز باعث می‌شود نه تنها بتوانیم از از بین رفتن گونه‌های آبزی هور العظیم جلوگیری نمائیم بلکه به دیگر متقاضیان در استان نیز این گونه‌ها را ارسال نمائیم. در بحث توجه به طرح‌های پرورش ماهی متراکم نیز با توجه به اشتغالزایی و وجود بازارچه مرزی باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

فرماندار دشت آزادگان گفت: احداث پست‌های قرنطینه دامپزشکی در پایانه مرزی، تمدید قرارد‌های بیابان زدای در منطقه و استفاده از نیرو‌ها و شرکت‌های بومی در این طرح‌ها، تکمیل زیر ساخت‌های شهرک دامداری با وجود بیش از ۱۲۰ هزار راس دام، خواستار توجه ویژه دولت به این شهرستان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.