سال گذشته ۲۶۴ جواز جواز تاسیس و پروانه‌های بهره برداری واحد‌های صنعتی در استان مرکزی صادر شد.  

جودکی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: سال گذشته در حوزه جواز تاسیس ۲۶۴ جواز تاسیس با اشتغال ۶۸۰۰ نفر و در حوزه پروانه بهره برداری ۱۹۴ پروانه و ۲۷۰۰ اشتغال مستقیم صادر شد.

 جودکی افزود: به طور طبیعی شهرستان‌های ساوه و زرندیه و دلیجان بالاترین سهم را بعد از اراک به خود اختصاص داده اند و کمیجان و خنداب پایین‌ترین سهم را در بحث صدور پروانه دارند.

او اضافه کرد: این جواز‌ها بیشتر در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع فلزی، شیمایی، وایسته، زیرمجموعه‌های آلومینیوم و ... به غیر از غیر صنایع غذایی هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: هم اکنون نیز ۱۹۹۰ جواز تاسیس با پیشرفت‌های ۱۰ تا ۹۰ درصد در دست اقدام است که امیدواریم به مرور اشتغال ۵۴ هزار نفری را شامل شوند و این‌ها به رشد تولید مقام و تاکیدات معظم رهبری کمک می‌کنند. 
 
او اظهار کرد: با توجه به رسالت مجموعه سازمان صنعت معدن و تجارت در راستای فرمان مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر، طبیعتا باید در حوزه تولید اعم از صدور جواز تاسیس و پروانه‌های بهره برداری واحد‌های صنعتی اقدامات لازم انجام می‌شد.

جودکی تاکید کرد: این جواز‌ها در سال گذشته نسبت به سال ماقبل ثابت بوده و البته پیش بینی می‌شود با توجه به تمهیدات دولت برای زیرساخت‌های توسعه صنعتی؛ شرایط بهتری را شاهد باشیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.