مدیرکل محیط زیست ایلام گفت: کارخانه آلوده کننده رودخانه چناره چرداول تنها پنج روز فرصت راه‌اندازی تفصیه خانه دارد.

علیرضا محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: کارخانه تولید خمیرمایه واقع در شهرک صنعتی اسلام‌آباد از توابع استان کرمانشاه تنها پنج روز برای راه‌اندازی تصفیه‌خانه فرصت دارد در غیر اینصورت پلمب می‌شود.

محمدی اظهار داشت: این کارخانه با رهاسازی پساب خود موجب افزایش کدورت آب و آلودگی زیست محیطی رودخانه چناره در شهرستان چرداول در پایین دست شده است.

وی افزود: باتوجه به مصوبه نهایی آخرین جلسه منعقد شده در خصوص این کارخانه با حضور دادستان شهرستان اسلام‌آباد در فروردین ماه و مهلت یک ماهه به این کارخانه، مقرر شد در صورت عدم راه اندازی تصفیه خانه تا ۱۵ اردیبشهت ماه، این واحد تولیدی به حکم مقام قضایی پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شود.

محمدی یادآور شد: همچنین از دیگر مصوبات این جلسه تک شیفت کردن فعالیت نیرو‌ها و نیز ایجاد یک حوضچه جهت هدایت پساب به اراضی کشاورزی مجاور کارخانه است.

وی ادامه داد: هرچند طی مقطعی در ماه رمضان پساب این کارخانه وارد رودخانه نمی‌شد، اما از روز چهارشنبه هفته گذشته باز هم پساب این واحد تولیدی در این روان‌آب رهاسازی و موجب کدورت آب شده است.

وی اضافه کرد: طی رایزنی و مکاتبات انجام گرفته با دادستان و مرکز بهداشت شهرستان اسلام آباد و مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه نسبت به تعیین تکلیف قطعی این واحد آلاینده تصمیم گیری شد.

وی اظهار کرد: پساب این رودخانه هرچند برای اراضی کشاورزی قابل استفاده است، اما با رهاسازی در رودخانه باعث کدورت و تغییر رنگ آب و در غلظت بالا موجب کاهش اکسیژن موجود در آب و در نتیجه اتلاف آبزیان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.