نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس گفت: اگر به‌دنبال تمرکز زدایی و واگذاری کار مردم به خود مردم و همچنین شفافیت و کارآمدی هستیم، همه آن‌ها در حقیقت در ارائه قدرت و افزایش قدرت شورا‌ها تجلی می‌یابد.

جعفر قادری در ویژه برنامه روز شورا‌ها که با حضور نمایندگان ادوار شورا‌های اسلامی این کلان‌شهر و نمایندگانی از دولت و مجلس برگزار شد، گفت: اگر به‌دنبال تمرکززدایی و واگذاری کار مردم به خود مردم و همچنین به‌دنبال شفافیت و کارآمدی هستیم، همه آن‌ها در حقیقت در ارائه قدرت و افزایش قدرت شورا‌ها تجلی می‌یابد.

او با اشاره به نقش شورا گفت: سال جاری که به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شد، در حقیقت مجموعه‌ای که می‌تواند بیشترین نقش را داشته باشد شورا است.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در وضعیت فعلی قدرت مانور شورا و شهرداری زیاد است و باید این قدرت افزایش یابد.

قادری گفت: در کشور باتوجه به تقسیم کاری که صورت گرفته، مجلس باید اقدامات کلی و کلان را انجام بدهد و نباید درگیر مسائل محلی و منطقه‌ای شورا‌ها و شهرداری‌ها باشد.

این عضو خانه ملت به موضوع مدیریت واحد یکپارچه شهری اشاره کرد و گفت: این طرح بیش از ۳۰۰ ماده دارد و به نوعی به بخش‌های مختلف مجلس ارتباط پیدا می‌کند و اگر بنا باشد در کمیسیون‌های مشترک بررسی شود، هر یک نظرات متفاوتی نسبت به آن دارند و بعید است کلیات آن در مجلس رأی بیاورد.

او گفت: نباید منتظر دولت ماند؛ چرا که در شیراز کارهای بزرگی در سطح شهر در همه حوزه‌ها میتوان انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.