مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت :از ابتدای امسال در حوادث کوهستان ۱۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از روند افزایشی قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه از ابتدای امسال خبر داد و گفت : در این مدت ۳۰ مورد حادثه با ۳۷ آسیب دیده داشتیم.

وی با اعلام اینکه متاسفانه در این حوادث ۱۰ نفر فوت کردند، گفت: موفق شدیم ۱۲ نفر را که در آستانه مرگ قرار داشتند، به صورت زنده از کوه پایین بیاوریم. ۱۰ مصدوم را به مراکز درمانی اعزام کردیم.

محمدی یادآور شد: اگرچه بخشی از حوادث کوهستان ناشی از سقوط، ریزش کوه، ریزش برف و ... بود، اما متاسفانه بخشی زیادی از فوتی‌های این حوادث به دلیل سکته قلبی افرادی بوده که به ارتفاعات صعود کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری از افرادی که در کوهستان دچار حادثه می‌شوند کوهنورد حرفه‌ای نیستند و با فنون صعود به ارتفاعات آشنایی کامل ندارند، خاطرنشان کرد: برخی از این افراد مبتلا به بیماری قلبی بوده و از بیماری خود اطلاع ندارند، از همین رو به دلیل فشار آمدن به آن‌ها در کوه دچار سکته و مرگ می‌شوند.

به گفته این مسئول، عمده فوتی‌های ناشی از سکته افراد در کوه افراد مسن هستند و جوانان بیشتر دچار حوادثی مانند سقوط و یا گم شدن می‌شوند.

محمدی با بیان اینکه امسال به دلیل شرایط مناسب بارش‌ها رویش گیاهان خود رو مناسب بوده و صعود به ارتفاعات برای برداشت این گیاهان هم بیشتر شده، خاطرنشان کرد: برخی از افراد به دنبال گیاهان کوهی رفته و متاسفانه دچار حادثه می‌شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.