مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل طرح احیای آهوی مغان را جزو سه طرح برتر احیای حیات وحش در کشور عنوان کرد.

حسن قاسم پور گفت: سال گذشته ۱۹ راس آهوی مغان در طبیعت رهاسازی شد و آخرین پایش ما نشان می‌دهد طی یک سال اخیر هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره بین المللی کوچ عشایر گفت: موفقیت این طرح بدون همراهی و مشارکت جوامع محلی و عشایر امکان پذیر نبود و در اجرای طرح احیای حیات وحش در مغان هم عشایر و جوامع محلی و قشلاقات خیلی به ما کمک کردند.

قاسم پور گفت: در حال حاضر آهوان مغان در محیط زیست طبیعی زندگی می‌کنند و قرار است طی یک ماه تا ۴۰ روز آینده، ۳۰ راس دیگر به جمعیت این آهوان اضافه شود. او گام اول در اجرای طرح احیای آهوی مغان را موفقیت آمیز ارزیابی کرد و گفت: این طرح جزو سه طرح برتر احیای جمعیت حیات وحش کشور است و امیدواریم با کمک و همراهی مردم در سال ۱۴۰۲ اقدامات تکمیلی انجام شود و مردم دشت مغان به آرزوی دیرینه خود که احیای آهوی مغان است برسند.

قاسم پور حضور فعال اداره کل حفاظت محیط زیست استان در نخستین جشنواره بین المللی کوچ عشایر را در راستای فرهنگسازی موضوع حفاظت از حیات وحش دانست و افزود: تلاش کردیم با ارائه بروشور و عکس و نمایش فیلم، اهمیت حضور آهوی مغان در منطقه را برای بازدیدکنندگان و به ویژه جوامع محلی تشریح کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.