معاون همکاری علمی و فرهنگی و مدیرکل همکاری‌ها و تنظیم‌گری صادرات فرهنگی در آیین اعلام اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اکو حضور یافتند.

مراسم افتتاح رویداد بین المللی اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو چهارشنبه با سخنرانی دبیرکل سازمان اقتصادی اکو و مهندس ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و حضور سفرای کشور‌های عضو اکو و دبیر کل این سازمان بین المللی و معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اردبیل برگزار گردید. در این رویداد همچنین سفرا و نمایندگان کشور‌های چین، صربستان، بلغارستان و رومانی نیز به عنوان مهمان حضور داشتند.

محمدرضا بهمنی معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نمایندگی از ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مدیرکل همکاری‌ها و صادرات فرهنگی سازمان در این رویداد شرکت نمودند. بهمنی در حاشیه این رویداد و نشست‌های تخصصی آن، گفتگو‌هایی را با استاندار اردبیل، سفرای کشور‌های بلغارستان، جمهوری خلق چین، صربستان و دبیرکل سازمان اقتصادی اکو و رییس موسسه فرهنگی اکو و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام داد. در این مذاکرات مقدماتی، معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در موضوعات مرتبط با همکاری‌های فرهنگی بین‌المللی و برنامه‌های تحولی سازمان در موضوع توسعه صادرات فرهنگی با طرف‌های گفتگو، تبادل نظر کرد.

رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نیز به صورت برخط در مراسم افتتاحیه این رویداد، حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار