نماینده ولی فقیه گیلان گفت: ایجاد التهاب در فضای آرام جامعه و نا امیدکردن مردم دغدغه و نگرانی مقام معظم رهبری را برمی‌انگیزد.

نماینده ولی فقیه گیلان در خطبه‌های نماز جمعه امروز رشت، در مصلای امام خمینی این شهر، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، به ویژه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، مقابله با نفوذ دشمنان به جامعه اسلامی را مورد تاکید ایشان دانست و گفت: ملتهب شدن فضای جامعه ایران اسلامی خواست دشمن است و هر فردی، از هر جایگاه و رسانه‌ای، به دنبال ایجاد التهاب در فضای آرام جامعه بوده و یا ناامیدی و انشقاق را در جامعه تداعی کند، دغدغه و نگرانی مقام معظم رهبری را برمی‌انگیزد.

آیت الله رسول فلاحتی، به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله مهم حجاب و عفاف هم اشاره کرد و افزود: همانگونه که رهبری حجاب را یک قانون و یک واجب شرعی دانسته و بی حجابی را حرام شرعی و حرام سیاسی خواندند، کسانی که کشف حجاب می‌کنند نیز به صورت علنی مخالفت خود را با نظام اسلامی نشان می‌دهند.

وی در برخورد با این پدیده شوم به دو وظیفه مهم و تاثیرگذار اشاره کرد و گفت: در وهله نخست حاکمیت و نظام اسلامی از مجاری ویژه، با تدبیر و هوشمندانه باید با این پدیده شوم برخورد کند و در مرحله بعد احیا و اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است که مردم باید در اجرای آن تلاش کنند.

امام جمعه رشت در ادامه، با تاکید بر اهمیت مدیریت بهینه آب کشاورزی، در فصل زراعی جدید، گفت: مسوولان ادارات و شرکت‌های آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی باید توجه ویژه و اصلی خود را به سوی مدیریت بهینه آب کشاورزی معطوف سازند تا شالیکاران برای تامین آب، دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

آیت الله رسول فلاحتی، در بخشی دیگر از خطبه‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری و بااشاره به آثار و تالیف‌های پر بار این علامه بزرگ، ۱۲ اردیبهشت، روز معلم را به فرهنگیان پرتلاش و زحمتکش تبریک و تهنیت گفت.

وی همچنین با تبریک ١١ اردیبهشت، روز جهانی کارگر، به تلاشگران عرصه تولید، کارگران را ستون و پایه اصلی چرخه تولید عنوان کرد و از مسوولان و دست اندرکاران این حوزه، حل مشکلات و تسهیل در امور مختلف زندگی، کار و معیشت این قشر زحمتکش را خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.