خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از افتتاح ۴۴.۵ کیلومتر از بزرگراه با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: استان خوزستان به عنوان یکی از قطب های اقتصادی کشور از اهمیت جغرافیایی، صنعتی و ترانزیتی بالایی برخوردار است و قرار گرفتن آن در محل اتصال کریدورهای بزرگراهی غرب و نوار ساحلی جنوب کشور، نشان دهنده اهمیت تکمیل و توسعه هرچه سریع تر راه های این استان به سمت مرکز و استان های ترانزیتی کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی توسعه شریان های مواصلاتی مناطق کم برخوردار را از مهمترین برنامه های تکمیل زیرساخت های حمل و نقل کشور عنوان کرد و افزود: امروز ۵ پروژه بزرگراهی به ارزش بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید تا ضمن افزایش ایمنی و رفع نقاط حادثه خیز، روان سازی شبکه حمل و نقل تحقق یابد.
خادمی با اشاره به افتتاح ۱۵ کیلومتر از محور رامهرمز-بهبهان-خیرآباد به ارزش روز ۱۵۰۰ میلیارد ریال گفت: این محور ۱۷۵ کیلومتر است و عملیات چهار بانده کردن مسیر با اولویت بندی در حال اجرا است. این بزرگراه مسیر ارتباطی استان خوزستان با استان های کهگیلویه و بویر احمد و فارس است و از نظر ترانزیت کالا و مسافر از اهمیت بالایی برخوردار است.
او ادامه داد: افتتاح ۸.۵ کیلومتر از باند دوم محور نمره یک-هفتگل- باغملک به ارزش روز ۲۱۰۰ میلیارد ریال به عنوان یکی از شریان های اصلی با مرکز کشور و استان چهارمحال و بختیاری است و با توجه به اهمیت این محور اصلاح هندسی و افزایش ظرفیت آن از اولویت های توسعه راه های استان محسوب می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه عملیات تکمیلی پروژه قلعه تل-بارانگرد به طول ۷ کیلومتر، کنارگذر رامهرمز و راه های طرفین به طول ۷ کیلومتر و بخشی از محور دارخوین- شادگان به طول ۷ کیلومتر را از دیگر پروژه هایی اعلام کرد که امروز به بهره برداری رسید.
آغاز عملیات اجرایی محور رامهرمز-رامشیر
معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی محور رامهرمز- رامشیر به طول ۳۴ کیلومتر همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان خبر داد و گفت: این محور موجب کاهش مسیر ارتباطی شهرستان های شمال شرق استان به بندر ماهشهر می شود و با توجه به حجم بسیار بالای ترافیک روزانه، افزایش ایمنی مسیر، افزایش سطح دسترسی و کاهش زمان سفر را به همراه دارد.
او طول کل محور را ۴۹ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۱۰ کیلومتر از مسیر به صورت ۴ چهارخطه زیر عبور قرار دارد، ۵ کیلومتر دیگر نیز آماده اجرای آسفالت است و امروز عملیات اجرایی باقیمانده مسیر به طول ۳۴ کیلومتر آغاز شد.
خادمی در خصوص احجام فنی پروژه توضیح داد: به منظور ساخت این پروژه ۹۰۸ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۷۴ هزار متر مکعب خاکریزی،۸۶ هزار متر مکعب اساس و ۲۰۰ هزار متر مکعب زیر اساس انجام می شود و در آن ۱۴ هزار متر مکعب بتن و ۱۶۰ هزار تن آسفالت به کار می رود.