کارشناس هواشناسی گفت: از امروز تا یکشنبه هشدار سطح زرد برای تشدید بارش‌ها در نواحی مختلف کشور صادر شده است.

فریبا گودرزی گفت: از امروز تا یکشنبه هشدار سطح زرد برای فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی صادر شده است و همواره ما شاهد رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد احتمال ریزش تگرگ هستیم. 

به گفته کارشناس هواشناسی، استان های اصفهان، سمنان، خراسان شمالی، یزد، غرب خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، نیمه شرقی فارس، هرمزگان، دامنه و ارتفاعات مازندران، تهران و البرز، سیستان و بلوچستان، شرق اصفهان، شرق فارس، سمنان، ارتفاعات تهران و مازندران، آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی درگیر سامانه بارشی و وزش باد هستیم.

او در خصوص  اثرات  و مخاطرات اين  سامانه بارشی  گفت: لغزندگی جاده ها، صاعقه، احتمال تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر بطور محدود، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

گودرزی گفت:  توصیه می شود اجتناب از اسکان در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را هم وطنان در دستور کار خود قرار دهند.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار