پرداخت ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: در مصوبات مقرر شده که ۱۰ هزار و ۱۸۱ میلیارد تومان به تولید کنندگان تسهیلات پرداخت شود که تا به امروز ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

علی رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار در نشست خبری تشریح مصوبات سفر رییس جمهور به استان قزوین اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان قزوین تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت خوبی تصویب شده است و استان قزوین را در بین استان‌های رده بالای این مصوبات در سطح کشور قرار داده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات شامل ۱۰ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان به صورت ریالی و ۴۶.۲ میلیون یورو به صورت ارزی می‌شود، افزود: علاوه بر این در سفر رئیس جمهور به استان قزوین هزار و ۵۳۲ میلیارد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و ۲۹۱ میلیارد تومان تسهیلات قرص الحسنه ضروری مصوب شده است.

رحمانی با بیان اینکه جمع اعتبارات و تسهیلات غیر ارزی ۲۲ هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان است، گفت: برای اهمیت این عدد می‌توان آن را مقایسه با سرجمع بودجه عمرانی و جاری ۱۴۰۲ استان کرد که چیزی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و جمع اعتبارات و تسهیلات ۱۰ برابر بیشتر از بودجه ۱۴۰۲ است.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه تسهیلات مورد اشاره از چندین ماه گذشته آغاز به پرداخت شده است، اضافه کرد: در مصوبات مقرر شده که ۱۰ هزار و ۱۸۱ میلیارد تومان به تولیدکنندگان تسهیلات پرداخت شود که تا به امروز ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رحمانی اظهار داشت: در تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ۱۶ هزار و ۸۷۱ فقره تسهیلات با مبلغ ۲ هزار و ۲۴ میلیارد تومان پرداخت شده است که بیشتر از تسهیلات مصوب سفر می‌باشد.

وی افزود: همچنین تا به امروز ۱۸ هزار و ۳۴۳ فقره تسهیلات قرض الحسنه ضروری پرداخت شده است که ۲۷۶ میلیارد تومان می‌شود. رحمانی ادامه داد: تصویب راه اندازی ۲ شهرک صنفی در بوئین زهرا و قزوین از جمله مصوبات خوب این سفر است که می‌تواند اثر اقتصادی مطلوبی را در سطح استان داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار گفت: در حال حاضر ۱۳۲ شرکت دانش بنیان در استان فعال است که ۶۳ شرکت محصولات خود را تجاری سازی کرده اند و سعی می‌شود این مسیر ادامه پیدا کند، در زمینه شرکت‌های دانش بنیان فعالیت‌های به نسبت خوبی در قزوین در حال انجام است و باید این فعالیت‌ها به نحو مطلوب اطلاع رسانی شود.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی شهرستان تاکستان در استان هیچ حاشیه‌ای ندارد، ولی باید روال عادی آن طی شود و تصمیم نهایی و نظر مدیریت استان راه اندازی آن به صورت مشارکت بخش خصوصی و دولتی است.

رحمانی اظهار داشت: راه اندازی گمرک چرم سازی یکی از اقدامات بسیار مهم استان است که در حال حاضر آماده راه اندازی می‌باشد و به زودی افتتاح می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار گفت: استان قزوین در بحث تورم در رتبه‌های نسبتا میانی کشور قرار دارد و تنها یک ماه در رتبه دوم قرار داشت.

وی اضافه کرد: نسبت تسهیلات به سپرده در استان قزوین نزدیک به ۱۰۰ درصد و در برخی از بانک‌ها بالای ۲۰۰ درصد است و استان تمامی منابع موجود را پرداخت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار