امام جمعه موقت مشهد گفت: حل مسائل کشور و شرط رهایی از مشکلات، نیازمند پیش‌نیازهایی از جمله وحدت و اطاعت از ولی‌فقیه است.

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد افزود: انقلاب اسلامی بدون هزینه حاصل نشده و هزاران خانواده ایرانی بیش از ۳۰۰ هزار شهید از بهترین جوانان کشور را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند تا این شجره طیبه پابرجا بماند.

وی بیان کرد: ریشه‌های انقلاب بر پایه همدلی و وحدت شکل گرفته است، مسوولان هیچگاه نباید از راهنمایی رهبری برای حل مشکلات کشور غافل شوند.

حجت الاسلام فرزانه با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور تاکید کرد: در شرایط امروز، مشکلات اقتصادی مسئله‌ای نیست که بتوان آن را تکذیب کرد.

وی ادامه داد: اکنون بیش از ۵۱ درصد جمعیت شهر‌های بزرگ، اجاره‌نشین هستند و در سرتاسر کشور، تورم همچون یک مکنده بزرگ، درآمد مردم را می‌رباید، رزق و روزی را از سفره مردم دور می‌کند و به گسترش فقر مطلق دامن می‌زند.

امام جمعه موقت مشهد خاطر نشان کرد: با این حال اگر قوای سه گانه بر طبق بیانات رهبر معظم پنج سرفصل را در دستور کار قرار دهند، هیچ گره‌ای نیست که باز نشود.

وی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر به تشریح پنج سرفصل ضروری برای حل مشکلات پرداخت و افزود: همگرایی بین مسوولان، همکاری بین سه قوه، باز کردن راه برای یکدیگر، هم‌افزایی و پرهیز از مانع‌تراشی، پنج اصل ضروری برای حل چالش‌ها در کشور است.

حجت الاسلام فرزانه در ادامه به چهار عامل بروز تفرقه و چنددستگی میان مسوولان اشاره کرد و گفت: این عوامل شامل تمایلات نفسانی در کسب قدرت و ثروت، نقش وابستگان نزدیک مسوولان و مطالباتشان، نزدیک شدن احزاب و جریانات سیاسی به مسوولان برای کسب مقاصد خود و همچنین نقش نفوذی‌ها در بروز تفرقه است.

وی با اشاره به نزدیک شدن احزاب و جریانات سیاسی به مسوولان افزود: این‌ها شکارچی هستند تا مسوولی را از استقلال در تصمیم‌گیری دور کنند و از او برای دستیابی به مقاصد سوء خود بهره ببرند، بنابراین مدیران باید از کار‌های حزبی و جناحی پرهیز نمایند.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به نفوذی‌ها به عنوان عامل مهم زمینه‌ساز تفرقه در بین مسوولان اظهار کرد: امروزه هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که آمریکایی‌ها در ایران نفوذی ندارند.

برچسب ها: نماز جمعه ، ولی فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.