هزار کیلومتر از راه‌های استان اصفهان نیازمند مرمت و ایمن سازی

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت:۲۵ نقطه پر حادثه جاده‌ای استان اصفهان امسال در اولویت ایمن سازی و مرمت قرار گرفته است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل گفت: اولویت اول اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سال جاری ارتقا ایمنی راه‌ها، کاهش حوادث رانندگی و به دنبال کاهش مصدومان و تلفات ناشی از تصادفات است.

دادخواه با اشاره به اینکه هزار کیلومتر از راه‌های اصلی استان نیازمند مرمت و ایمن سازی است، افزود: برای ایمن سازی این راه‌ها به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در مدت امسال و سال آینده محقق و طرح ایمن سازی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی استان و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در سال جاری در دستور کار برای روکش حفاظتی و آسفالت قرار گرفته است، گفت: برای لکه گیری و روکش آسفالت قرارداد ۷۰۰ میلیارد تومانی منعقد و کار توسط ۱۱ گروه در حال انجام است.

دادخواه به تردد روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه در سطح راه‌های اصلی استان هم اشاره کرد و افزود: از ۱۰۹ نقطه حادثه خیز ۶۷ نقطه مصوب کشوری دارد که در سال گذشته ۳۹ نقطه رفع حادثه خیزی شد و در سال جاری نیز ۲۵ نقطه برای رفع حادثه خیزی در اولویت قرار گرفته است.

در پایان این نشست از انیمیشن مسیری‌ها رونمایی شد؛ این انیمیشن شامل ۷۰ قسمت یک تا دو دقیقه است که در قالب داستان موضوع ایمنی حمل و نقل و فرهنگ سازی در این زمینه را بازگو می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.