رئیس‌جمهور گفت: رسیدگی کامل به مشکلات مختلف در استان خوزستان انجام می‌شود.

حضور پرشکوه مردم ولایتمدار خوزستان در اسقبال از رییس جمهور موجب شد تا ظرفیت مصلای کلانشهر اهواز و خیابان های اطراف آن به طور کامل تکمیل شود.

از ساعتی پیش از زمان اعلام شده دیدار عمومی آیت الله رئیسی با مردم ولایتمدار خوزستان قهرمان، سیل جمعیت از قشرها و شهرهای مختلف خود را به میعادگاه اعلام شده رساندند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور گفت: برای رسیدگی به مشکلات مناطق مختلف خوزستان پای کار هستیم. در زیرساخت‌های آب و برق و فاضلاب مشکلات زیادی وجود داشت که در حال برطرف کردن است، دولت و مدیران باید توجه داشته باشد و با فساد، فقر و تبعیض مقابله کنند.

وی ادامه داد: خوزستان در هشت سال دفاع مقدس ایثار، از خودگذشتگی و رشادت را به نمایش گذاشت.

آیت الله رئیسی، نیروی جوان، کارآمد و اثرگذار را از جمله ظرفیت‌های مهم خوزستان دانست و گفت: جوانان بروند بسیاری در این استان وجود دارند که باید اشتغال آن‌ها با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

به گفته او  تلاش همه مسئولان در خوزستان باید بسترسازی برای اشتغال و فعالیت جوانان این استان باشد.

رئیسی با تاکید بر اینکه استفاده از نیروی بومی در همه بخش‌ها بر غیربومی اولویت دارد ادامه داد: اشتغال اولویت دولت است و همه بخش‌ها در ایجاد اشتغال باید نقش آفرین باشند.

رئیس جمهور حضور پرشور مردم در این استقبال را ناشی از دلدادگی مردم خوزستان به انقلاب عنوان کرد و گفت: مهمترین افتخار بنده نوکری برای مردم است.

رئیسی عنوان کرد: برای رفع مشکلات خوزستان اگر نیاز باشد ۷۰ بار به این استان سفر می‌کنم؛ بنابراین تا زمانی که مشکلات مردم و جوانان حل نشود دولت آرام نمی‌گیرد.  مردم خوزستان حماسه ساز بوده و هستند دولت نه برای رای بلکه برای عهدی که با مردم بسته خود را ملزم به گره گشایی از مشکلات می‌داند.

رئیس جمهور گفت: همانگونه که مردم خوزستان با ولایت و انقلاب به عهد خود وفادار هستند بنده نیز به عهد خود به این استان و مردم کشور وفادار خواهم ماند.

 

بازدید رئیس جمهور از پروژه فاضلاب اهواز و کارون 

آیت الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی سیزدهم به استان خوزستان، عصر امروز پنجشنبه از پروژه فاضلاب اهواز و کارون بازدید کرد و ضمن استماع توضیحات مدیران این پروژه، از میزان پیشرفت و آخرین وضعیت روند احداث آن مطلع شد.

رئیس جمهور در این بازدید بر تسریع روند اجرای این پروژه مهم و ملی تاکید کرد تا مردم از خدمات بهتری در این بخش بهره‌مند شوند.

اَبر پروژه فاضلاب اهواز از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان خوزستان است که با پیشرفت ۵۴ درصدی در دولت سیزدهم شتاب گرفته است.

روند احداث شبکه فاضلاب اهواز از سال ۱۳۷۲ در این شهر آغاز و تا اواسط سال ۱۴۰۰ یعنی پس از حدود ۲۸ سال از آغاز احداث این طرح، تنها ۶۰۳ کیلومتر آن اجرا شده بود، اما از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون ۳۵۶ کیلومتر از لوله‌گذاری این طرح به اجرا در آمده است.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این پروژه با تعدادی از کارگران آن گفت و گویی صمیمانه و بی‌واسطه داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آن‌ها را جویا شد.

رئیس جمهور امروز و فردا در دوم دوم سفر استانی خود در خوزستان حضور خواهد داشت.

 بازدید رئیس جمهور از رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان

 رصدخانه آب و انرژی با هدف مدیریت بهم پیوسته و دانش محور منابع آب و انرژی جهت ایجاد زمینه پیاده سازی حکمرانی آب و به عنوان پایلوت رصدخانه ملی آب ایران تشکیل شده است.

این مجموعه با استفاده از توان تخصصی کارشناسان خبره در حوزه‌های آب و انرژی، بهره‌گیری از تجهیزات و سخت افزار‌های مربوطه و استفاده حداکثری از نرم افزار‌ها و مدل‌های تخصصی، داده‌ها و اطلاعاتی را که توسط شبکه سنجشی که (در بیش از ۳۱۰ نقطه) در محدوده جغرافیایی استان خوزستان و ۸ استان بالادست، تولید می‌شود، پس از صحت‌سنجی در قالب داشبورد‌های مدیریتی و سامانه‌های تخصصی نمایش می‌دهد. به طوری که بتوان آخرین وضعیت منابع آب و انرژی را به منظور مدیریت بهینه منابع و مصارف، مدیریت کرد.

 این رصدخانه در زمان بحران سیلاب و خشکسالی بسیار کاربردی و حائز اهمیت است.  

 در این بازدید علی اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز حضور داشت. همچنین نشست مدیران سازمان آب و برق خوزستان با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام ...آقای رئیسی ...زمان تبلیغات قول دادی آب شرب اهواز با کیفیت و قابل شرب باشد ...آیا در اهواز از آب لوله کشی خوردی یا آب معدنی ...ثانیا بحث اشتغال هر کسی آشنا و یا پارتی نداشته باشد محال استخدام بشه ...مثل توسعه نیشکر که به بهانه آزمون از روستاییان خیلی از مدیران اشناهای خود را استخدام کردند ...ثالثا اهواز مشکل فاضلاب بخصوص خیابان های فرعی خشایار جنوبی ( کوی انقلاب) و هچنین آسفالت و بازارچه های کثیف و غیر بهداشتی ..و صد ها مشکل ...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۲۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
مصالح ساختمان، فولاد، تعرفه های ساخت شهرداری و نظام مهندسی افزایش نیابد
Iran (Islamic Republic of)
پت ومت
۱۸:۱۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
استعفا بده برو خیلی آبرومندانه هستش.بیخودی زحمت رودست استانها نگذار فقط برو.برو.و برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
اومدنت کاری از پیش نمیبره خرج میزاره دست خوزستان ،عمل به وعده روی میز ریاست جمهوری در تهران خیلی بهتر از رفت و آمد بی فایده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
رفع مشکلات با آمد و رفت انجام نمی شود با تدبیر و مدیریت انجام می شود.آمد و رفت مال نمایش است.
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۲۱:۲۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
درود خدا بر سید محرومان با این حجم از کارگشایی!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام علیکم ما شاغل نیروگاه آبادانیم متاسفانه بعداز خصوصی سازی نیروگاه به ما خیلی ظلم شد و یکی از بزرگترینش و ادامه دارهاش عدم تخصیص سهام ترجیحی ۵درصد است .امیدواریم که فکری برای ما بکنند
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۰:۵۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
بیخودزحمت نکش این تلاشهاتلاش عبس وبیهودست شماعدالت ایجادنکردیدوبایدبرید
هرکاری دولت ایران میکنه جای عدالت رونمیگیره
شمامسئول عدالت هستیدشماخلق شدیدبرای عدالت نه کاردیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
اقتصاد ونظام فرهنگی باجبرو انحصار در حال فروپاشی ایست تو بهتره استفاءبدی.. داد فریاد از ندانم کاریاین مرد وامام صادقی ها ابرتورم درراهاست تمام مولفه هایک ابرتورم به وجود امده بعنوان یه کارشناس اقتصادبی کار دارم میگم چرا استادها نمی گن موندم...
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۲۰:۵۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
شهر طولی بین اهواز بندر امام و در آزاد راه خلیج فارس میتواند برای خوزستان و ایران آبادانی و پیشرفت به همراه آورد ،اینکار بزرگ اشتغال زایی فراوانی هم خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
دلار ۵۴ تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
رییسی دلار ۵۳۰۰۰ تومانی می فهمی یعنی چه؟!