رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهربابک گفت: با توجه به حادثه خیز بودن محور شهربابک ـ هرات و نبود استاندارد‌های لازم، تردد کامیون تا اطلاع ثانوی در این محور ممنوع است.

به دنبال ارسال فیلمی از یک شهروند خبرنگار مبنی بر رنجش رانندگان از ممنوع بودن ورود کامیون به محور مواصلاتی شهربابک – هرات (خاتم) به سراغ حسن رحیم پور رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهربابک رفتیم.

رحیم پور با اشاره به اینکه محور شهربابک - هرات محوری بین شهرستان شهربابک در استان کرمان و شهرستان هرات (با مرکزیت خاتم) در استان یزد به طول ۷۵ کیلومتر است، گفت: ۵۷ کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی شهرستان شهربابک و استان کرمان و ۱۸ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان هرات و استان یزد است.

او افزود: این محور در محدوده سال‌های ۱۳۶۱ و ۱۳۶۲ به عنوان یک راه روستایی و کشاورزی به علت کشاورزی بودن منطقه بین شهرستان شهربابک و شهرستان هرات احداث شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان شهربابک تصریح کرد: با افزایش تردد ماشین آلات کشاورزی، خودرو‌های سواری و ماشین آلات سنگین، به واسطه کم عرض بودن محور، حادثه خیز بودن آن و نداشتن استاندارد‌های ایمنی لازم شاهد تصادفات رخ به رخ زیادی بودیم.

رحیم پور بیان داشت: در سال ۱۳۹۳ در پی تصادف منجر به فوت دو نفر (پدر و پسر) در اثر آتش سوزی وسیله نقلیه بعد از سانحه رانندگی در این محور، با تصمیم شورای تامین شهرستان شهربابک و شورای تامین استان کرمان، تردد کامیون در محور شهربابک ـ هرات ممنوع اعلام شد.

او گفت: مسیر جایگزین محور شهربابک ـ هرات ـ اصفهان به طول ۵۲۰ کیلومتر، شهربابک ـ یزد ـ اصفهان به طول ۵۶۵ کیلومتر است که فقط در ۴۵ کیلومتر تفاوت دارند؛ ولی در عوض تمام استاندارد‌های ایمنی لازم در این محور جایگزین رعایت شده است.


بیشتر بخوانید:


رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان شهربابک با بیان اینکه بعد از ممنوعیت تردد کامیون در محور شهربابک ـ هرات اقداماتی به منظور اصلاح این محور انجام شد، افزود: از ۵۷ کیلومتر این مسیر که در حوزه استحفاظی شهرستان شهربابک و استان کرمان واقع شده، ۳۰ کیلومتر یعنی حد فاصل شهر شهربابک تا روستای رباط دو بانده شده و ۱۴ کیلومتر باقی مانده در مراحل پایانی آماده سازی برای آسفالت است.

رحیم پور با اشاره به اینکه تمامی ۱۸ کیلومتر حوزه استحفاظی شهرستان هرات دو بانده شده است، تصریح کرد: الحمدالله باند قدیمی این محور اواخر پارسال به طول ۱۵ کیلومتر که دارای آسفالت خرابی بود و ناراضیان زیادی داشت، روکش آسفالت شده است.

او بیان کرد: با تلاش‌های فرماندهی پلیس راه استان کرمان و فرماندهی پلیس راه شهرستان شهربابک برای حفظ جان هموطنان و رانندگان از عبور کامیون در این محور حادثه‌خیز جلوگیری به عمل آمده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان شهربابک افزود: علیرغم تلاش‌های فرماندهی پلیس راه شهرستان شهربابک، برخی از رانندگان از محور مذکور عبور و خطرات جبران ناپذیر بسیاری را به خود و دیگر بهره برداران از این محور تحمیل می‌کنند.

رحیم پور ابراز امیدواری کرد، با تلاش و همدلی دولت انقلابی و خدمتگزار هر چه زودتر شاهد دو بانده شدن کل محور و رفع محدودیت تردد کامیون در این محور باشیم.

او با اشاره به اینکه ۴۸ کیلومتر این محور دو بانده و ۲۷ کیلومتر دو طرفه است، تصریح کرد: اگر خدایی نکرده در این محور اتفاق ناگواری برای کامیون رخ دهد، مقصر راننده کامیون است که مسیری ممنوع را طی کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.