رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در صورت تخصیص اعتبار برای ساماندهی فاضلاب شهرستان کارون می‌توان بخشی از مشکلات فاضلاب این منطقه برطرف شود.

علی سلاجقه گفت: در صورت تخصیص اعتبار می‌توان بخشی از مشکلات فاضلاب این منطقه برطرف شود، در حال حاضر پروژه فاضلاب شهرستان کارون ۵۰ درصد پیشرفت دارد. 

او می‌گوید: ورودی شهرستان کارون بسیار چهره ناخوشایندی دارد  ساحل این شهرستان نیز نامناسب است و باید با همکاری دستگاه‌های مربوطه ساماندهی شود.

به گفته سلاجقه تردد گاومیش‌ها در این شهرستان نیاز به ساماندهی دارد و در سال ۹۸ سیلاب مشکلات زیادی را در این شهرستان ایجاد کرده است ، سقوط برخی کودکان در شبکه‌های فاضلاب این شهرستان بسیار ناراحت کننده است و این نشان دهنده کم کاری مدیران است.

سلاحقه گفت: متاسفانه اعتباراتی که به این شهرستان داده شده به خوبی مدیریت نشده است و هدر رفت منابع و اعتبارات را داریم، قرار نیست که فقط اعتبار تخصیص داده شود و کاری انجام نگیرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: باید همراه با برنامه‌های تعیین شده برای این شهر گام برداشته شود، شهرستانی که ظرفیت بسیار خوبی در نیروی انسانی دارد نباید مشکلی در کار و اشتغال داشته باشد.

به گفته او یکی از زیرساخت‌هایی که باید در این شهرستان رسیدگی شود آموزش و پرورش است، در گذشته این منطقه زیر مجموعه شهرستان اهواز بوده و اصلا زیبنده نیست که مردم این منطقه در چنین شرایط سختی زندگی کنند.

سلاجقه گفت: دولت به مشکلات این شهرستان بسیار توجه دارد افزود: پیشرفت پروژه فاضلاب این شهرستان ۵۰ درصد است و باید هر چه سریعتر تکمیل شود.

این مقام مسئول با تاکید بر بهبود کیفیت آب شرب این شهرستان گفت: این موضوع لازم است در مصوبات رییس جمهور قرار بگیرد تا برای آن یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

به گفته او ۲۶ هزار هکتار کانون ریزگرد در اطراف این شهرستان قرار دارد که مقرر شده از گونه‌هایی که سریع رشد می‌کنند در این منطقه کشت شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.