رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : حدنگاری اراضی کشاورزی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت حد نگاری که بیش از پیش نیازمند آموزش همگانی است، گفت : امروز حد نگاری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و در ملاقات‌های عمومی بار‌ها این موضوع از سوی مراجعین مطرح می‌شود.

وی به نقش حد نگاری در توسعه اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: بر اساس تاکید رئیس قوه قضائیه و قوانین بالادستی این موضوع می‌تواند به ثبات مالکیت‌ها بیانجامد و از بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: نظام حقوقی خوب باید آینده مالکیت‌ها را برای افراد پیش بینی پذیر کند و به افراد آرامش ذهنی بدهد و ثبات مالکیت‌ها از جمله این آرامش‌ها است.

توسلی زاده ورودی بالای پرونده‌ها را ابر چالش دستگاه قضائی دانست و بیان کرد: ورودی سالانه بیش از ۵۰۰ هزار پرونده دستگاه قضائی را با مشکل مواجه ساخته چرا که امکان برنامه ریزی را سلب می‌کند و با توجه به امکانات و نیروی انسانی موجود کار سخت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تراکم جمعیت زندانیان با توجه به هزینه‌هایی مادی و معنوی که بر جامعه و دستگاه تحمیل می‌شود از دیگر مشکلات جدی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از اهتمام جدی دادگستری استان و شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی برای به سرانجام رساندن موضوع حد نگاری سخن گفت و بیان کرد: در این مسیر برخی مشکلات از جمله موضوعات بودجه‌ای وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: همکاری سایر دستگاه‌ها با دستگاه قضائی از دیگر موارد قابل توجه است و اینکه در صدور سند و پرداخت هزینه‌های مربوطه نباید به زارعین و کشاورزان سخت گرفت و باید راه را هموار کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.