دیوید کاپر فیلد به عنوان تردست بزرگ زمانه شناخته شده است و این موضوعی است که هم طرفداران و هم منتقدانش به ان اذعان دارند.

دیوید کاپرفیلد شعبده‌باز فوق‌العاده‌ای است او این قدرت را دارد که به شدت تماشاچی را متحیر کند. از معروف‌ترین شعبده‌باز دنیا حرف می‌زنیم. او را می‌شناسید؟ همان کسی که مجسمه آزادی آمریکا را غیب کرد، جلوی چشم جمعیت پرواز کرد و از دیوار چین رد شد.


بیشتربخوانید


واقعا دیوید کاپرفیلد چطور این کارها را انجام می‌دهد؟ او فقط از داخل کلاهش خرگوش درنمی‌آورد یا دسته‌گلی را تبدیل به یک عصا نمی‌کند تا بشود گفت یک شعبده‌بازی راحت را انجام داده است. این سوال همیشه وجود داشته که آقای شعبده‌بازی دنیا چطور این کارهای اعجاب‌انگیز را انجام می‌دهد؟ بهروز کریمی، یکی ازمشهورترین شعبده‌بازهای حال حاضر کشور، می‌گوید:‌ «هر جا می‌روم این سوال را از من می‌پرسند که راستی دیوید کاپرفیلد چطور این کار را کرد؟ برای همه سوال است که چطور دیوید توانست از دیواری که آن‌قدر عریض است که از روی آن ۲ اتومبیل سواری به طور همزمان می‌توانند عبور کنند، رد شود». بعضی این را به قدرت‌های ماورایی او ربط می‌دهند و می‌گویند این کاپرفیلد نبود که از دیوار رد شد بلکه روح او این کار را انجام داد. بعضی‌ها هم او را جادوگر می‌دانند اما کریمی همه اینها را خرافات می‌داند؛ «دیوید فقط یک شعبده‌باز ماهر است نه یک جادوگر».

داستان دیوید کاپرفیلد و شعبده‌بازی‌های منحصربه‌فردش را از زبان بهروز کریمی بشنوید؛ از زبان مردی که می گوید به عنوان یک شعبده باز مطرح، از همان اول راز شعبده کاپرفیلد را می دانسته:

طبق تعریف شعبده‌بازی، این حرفه ترکیبی از ریاضی، فیزیک، شیمی و روان‌شناسی است و کارهای شعبده‌بازی هیچ ارتباطی به اجی‌مجی‌های جادوگران ندارد و کارهای دیوید هم از این قاعده مستثنا نیست. دیوید آدم خلاقی است و مهارت فراوانی در به‌کارگیری فنون شعبده دارد. طوری که فقط شعبده‌بازان حرفه‌ای متوجه ترفندهای او می‌شوند و آدم‌های عادی فقط می‌توانند با حیرت به او نگاه کنند.  بد نیست کمی از زندگی این شعبده‌باز برجسته برایتان بگویم؛ کاپرفیلد با نام اصلی «دیوید ست کوتکین» در سال ۱۹۵۶ در ایالات نیوجرسی آمریکا از یک پدر و مادر روس که به آمریکا مهاجرت کرده بودند به دنیا آمد. او در کودکی و زمانی که پدربزرگش تعدادی از ترفندهای تردستی را به او آموخت به شعبده‌بازی علاقه نشان داد.

در ۱۲ سالگی با نام «داوینوی پسر» در شهر کوچک محل زندگی‌اش «متاچن» اجرای نمایش‌های شعبده‌بازی را آغاز کرد. کمی بعدتر به عنوان جوان‌ترین عضو انجمن شعبده‌بازان آمریکا پذیرفته شد.در ۱۶سالگی آموزش شعبده‌بازی را در دانشگاه نیویورک آغاز کرد. همان موقع بود که اسم مستعار دیوید کاپرفیلد را برای خودش انتخاب کرد. علت انتخاب این نام این بود که این شخصیت یعنی دیوید کاپرفیلد قهرمان نقش اول رمانی به همین نام نوشته چارلز دیکنز انگلیسی است و برای همه کودکان و بزرگسالان جهان شناخته‌شده است. دیوید با این کارش اولین گام بزرگ خود را در کسب شهرت جهانی برداشت.  آقای خاص شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» هم او را برای یک مجموعه نمایشی با نام «شعبده‌بازی ای‌بی‌سی با شرکت دیوید کاپرفیلد» استخدام کرد و این برنامه اتفاقا بسیار موفقیت‌آمیز از کار درآمد. همین باعث شد ای‌بی‌سی با او قرارداد جدیدی ببندد.

آنها می‌خواستند مجموعه‌ای به اسم «جادوی دیوید کاپرفیلد» بسازند. این مجموعه بعد از پخش، جوایزی را به خود اختصاص داد که باعث شهرت بیش از پیش دیوید شد. این شعبده‌باز، بازی‌های قدیمی را به سبکی مدرن، جدید و جالب عرضه کرد و از نظر بسیاری از شعبده‌بازها، انقلابی را در دنیای شو و نمایش به وجود آورد او با غیب‌کردن مجسمه آزادی، عبور از دیوار چین، پرواز در هوا و عبور از مثلث برمودا تعداد زیادی از تماشاچی‌های حاضر در صحنه و بینندگان تلویزیونی را میخکوب کرد. کاپرفیلد تا حالا جوایز بی‌شماری دریافت کرده؛ از جمله لقب «شوالیه» از دولت فرانسه و دکترای افتخاری از دانشگاه فوردهام. همچنین در موزه «مادام توسو» در لندن که مولاژ معرفی اشخاص مشهور را قرار می‌دهند، مولاژ او هم اضافه شده و در ۴ کشور هم تصویرش را به عنوان یادبود روی تمبر چاپ کرده‌اند. در حال حاضر درآمد سالانه او بالغ بر ۵۰ میلیون دلار در سال است. آقای شعبده‌باز در سال بیش از ۵۰۰ برنامه اجرا می‌کند که همه بلیت‌هایش هم از قبل پیش‌فروش می‌شوند.

 می‌خواهم سوالی را که همیشه از من پرسیده می‌شود، پاسخ دهم. این سوال که دیوید چطور از دیوار چین رد شد؟ البته قبلش می‌خواهم مختصری درباره عظمت دیوار چین برایتان بگویم؛ این دیوار طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین مهندسی تدافعی نظامی در دوران قدیم است. این دیوار در حال حاضر در نقشه جغرافیای چین ۷۰۰۰ کیلومتر امتداد یافته است. تاریخ ساخت دیوار به قرن ۹ قبل از میلاد برمی‌گردد.حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات مهاجمان کشورهای شمالی، برج‌های آتش را برای خبررسانی و قلعه‌های مرزی را برای به دست آوردن اطلاعات از دشمن ایجاد کرده بود. این برج‌ها کم‌کم به هم وصل شد و با استفاده از سنگ‌های کوه‌های مرزی، طی ۷ قرن به صورت یک دیوار واحد درآمد. دیوار چین با آجرهای بزرگ و سنگ‌های مستطیل ساخته شده و در وسط آن خاک و خرده‌سنگ ریخته شده است.ارتفاع دیوار ۱۰ متر است و عرض آن برای عبور همزمان ۴ اسب کافی است.

وقتی دشمن دست به حمله می‌زد، برج‌های آتش این دیوار روشن می‌شد و مردم در سراسر چین متوجه حمله می‌شدند. مشهور بود که هیچ دشمنی قادر به نفوذ به این دیوار نبود چون علاوه بر استحکام دیوار، دره‌های بزرگی که اطراف آن وجود داشت، پرتگاه‌هایی خطرناک برای دشمنان به حساب می‌آمد. بین چینی‌ها مشهور است که می‌گویند: «کسی که به دیوار چین صعود نکرده باشد قهرمان نیست». هر چند این دیوار دیگر یک مانع نظامی تلقی نمی‌شود اما همچنان مستحکم روی پای خود ایستاده. اگرچه طول این دیوار در حال حاضر به کمتر از ۱۰ هزار کیلومتر تقلیل پیدا کرده است.  حالا می‌خواهم داستان دیوید را برایتان بگویم و اینکه چگونه از این دیوار قطور و محکم عبور کرد؛ البته این داستان مصور است و شما باید آن را روی تصویر و عکس دنبال کنید.  

بهروز کریمی و دیوید کاپرفیلدبهروز کریمی و دیوید کاپرفیلد در کنار همدیگر در یکی از مسابقات جهانی شعبده بازی عکس یادگاری می‌گیرند
 
عبور از دیوار به روایت فیلمی‌که ما دیدیم چند فریم از فیلمی که همه را متعجب کرداین تصاویر را اگر به سن و سالتان بخورد، احتمالا سال‌ها قبل در برنامه‌های تلویزیونی دیدنی‌ها دیده‌اید. کاپرفیلد در این نمایش خارق‌العاده خود قصد داشت یکی دیگر از شگفتی‌هایش را خلق کند. عبور از دیوار چین؛ دیوار با ابهتی که سالانه میلیون‌ها توریست را از نقاط مختلف جهان جذب خود می‌کند.
 
سنسور نشان‌دهنده علائم حیاتی به بدن دیوید وصل می‌شود
سنسور نشان‌دهنده علائم حیاتی به بدن دیوید وصل می‌شود
هوا نیمه‌تاریک و دم غروب است. دیوید سیاهپوش با ۸-۷ نفر از همکارانش که لباس سفید بر تن دارند جلوی دید تماشاچی‌هایی که روی دیوار چین ایستاده‌اند قرار می‌گیرد. کارگران سفیدپوش یک اتاقک را کنار دیوار نصب می‌کنند، پله‌ای را به آن می‌چسبانند و پرده‌هایی را دور اتاق نصب می‌کنند لحظاتی بعد دیوید وارد صحنه شده و بعد از تست دیوار، داخل اتاق می‌شود و لحظاتی بعد دیگر خبری از قهرمان ماجرا نیست.
 
دیوید کاپرفیلد در حال انجام عملیات به ظاهر غیرممکن!
دیوید کاپرفیلد در حال انجام عملیات به ظاهر غیرممکن!
 
او چند دقیقه بعد، از آن سوی دیوار خارج می‌شود و علاقه‌مندان به خود را متعجب و خوشحال می‌کند؛ متعجب از اینکه چطور یک آدم می‌تواند از داخل این دیوار عظیم رد شود و خوشحال از این بابت که دیوید سالم و زنده است و حتی یک مو هم از سرش کم نشده. این چیزی بود که در فیلم دیده شد.
 
او در حال چک کردن دیوار است. برای این کار دستانش را به دیوار فشار می‌دهد تا سختی آن را به رخ بقیه بکشد
او در حال چک کردن دیوار است. برای این کار دستانش را به دیوار فشار می‌دهد تا سختی آن را به رخ بقیه بکشد
 
این را هم بگویم که در فیلم‌برداری این شعبده فقط از یک دوربین استفاده شد تا مخاطبانی که فیلم آن را می‌بینند فکر نکنند یک لحظه دوربین کات کرده است و در این فاصله کاپرفیلد از روی دیوار رد شده و آن‌ور رفته است.
اتاقک برپا می‌شود؛ جایی که قرار است شعبده‌باز در آنجا محو شود
 اتاقک برپا می‌شود؛ جایی که قرار است شعبده‌باز در آنجا محو شود
حال اگر با دیدن این فیلم و این عکس‌ها نتوانستید پرده از راز این شعبده‌بازی حیرت‌انگیز بردارید که قطعا نمی‌توانید، به پایین صفحه نگاه کنید تا من برای اولین‌بار، در ایران این راز را برای شما علنی کنم. فقط قول بدهید که وقتی راز شعبده را فهمیدید آن را پیش خود نگه دارید و به کسی نگویید!
 
دیوید حوله‌اش را از روی شانه‌اش برداشته و بیرون می‌دهد تا همه اطمینان کنند که او داخل اتاقک است
دیوید حوله‌اش را از روی شانه‌اش برداشته و بیرون می‌دهد تا همه اطمینان کنند که او داخل اتاقک است
 
او می‌خواهد از پرده بیرون بیاید ولی نمی‌تواند
او می‌خواهد از پرده بیرون بیاید ولی نمی‌تواند؛ مانیتور،  وضع قلب او را نگران‌کننده نشان می‌دهد
کاپرفیلد درحال شعبده
دیوید با زحمت در حال خارج شدن از دیوار است
 
در حال عبور
کاپرفیلد پرده را کنار می‌زند و از اتاق خارج می‌شود


منبع: همشهری
برچسب ها: شعبده بازی ، تردستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
میشه بگی الان چیو فاش کردی؟؟
اینایی که گفتی رو که خودمونم دیدیم
تا نگی چه چیز اضافه ای دیدی که ما ندیدیم ولت نمیکنیم
والا ما بیشتر از تو بلدیم شعبده بازی رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۳ تير ۱۴۰۲
گوگولی این رازش که چندسال پیش فیلمش توسط یه شعبده باز خارجی گذاشته شده که آقا یه عکس انداخته حالاخودشو کسی فرض کرده ....واقعا خبرگزاری ها برای دیده شدن چکارا که نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۳ تير ۱۴۰۲
آقای کریمی میخواست اینجوری دوباره خودش رو به دیگران یادآوری کنه، جوری نوشته که مردم مجبورند تمام قصه را دنبال کنند، یا به پیجش سر بزنند و دنبال کننده اش بیشتر بشه، فقط همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
شما که همه چیز رو می دانستی،چرا مثل آقا دیوید انجامش ندادی،ایرانی فقط بلد است که بگوید من میدانستم،خوب انجام بده برادرجان.
Iran (Islamic Republic of)
تات
۲۲:۵۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینایی که شما گفتی ما از شما جلوتر میدونستیم، هیچ جدیدی نفرمودید، ولی حقه ی خوبی بود کنجکاوی باعث شد صفحه رو باز کنیم و مطلب رو بخونیم، همون چیزی که شما می‌خواستید.درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
بر و بابا تو اگه رازش میفهمدی اجرا میکردی مارا سر کار گذاشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
این داستان ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
فکر کنم تازه این فیلم رو کشف کرده ذوق زده شده..... گفته بذار برای دیگران هم تعریف کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
رازش اینه که به همه بگه من با دیوید کاپرفیلد عکس گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
خداراشکر دیگه همه مشکلاتمون بافهمیدن این راحل شد
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۱۳:۰۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
تنها نکته کلیدی این بود
واسه افرادی که در معرض آلزایمر هستند و باید کتاب و متن بخونن
خوب هست
امیدوارم خداوند متعال به ذهن درگیر پور پیچ وخمت شفا بدهد
همه با هم .....امین .....
دوستان دعا کنید شاید خدا ازش راضی بشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام
کاملا معلومه که چشم بنوی و کلک است
و دیوید وارد محفظه ای بسیار کوچک در زیر همان اتاقک یا چهارپایه میشه
و خودش رو به سختی وارد اونجا میکنه
دلیل ضربان قلب هم ممکنه همین باشه
ولی اصل ماجرا اینجا لو میره که همون اتاقکی رو که دیوید به ظاهرا ازش رد شده و داخل دیوار رفته رو دوباره میبرن به سمت دیگر دیوار و از اونجا خارح میشه
یعنی در داخل اتاقک مخفی شده
اگر راست میگن اتاقک نزارن و همینجوری لز دیوار رد بشه
به همین سادگی
تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقای کریمی چی میشد میگفتی که اوج افتخار جنابعالی هم همون عکس با این یارو دیوید هس که با گریه و به زور مجبورش کردی باهاش بگیری. برو برو آمو خرگوش از کلاه دربیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو آمو خودتم نفهمیدی چطو شد. باشه ماهم قول میدیم به جنابعالی ایمان بیاریم ولی به کسی نگو
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۰۹:۴۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام
حالا که زحمت کشیدید و این مطلب رو گذاشتید باید کامل توضیح می‌دادید که منظورتون چی هستش
درصورتی که شما هم چند پرسش جدید برای بیننده ایجاد کردید
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۹:۲۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقای پریستو چه جوری رازرا بر ملا کردی ؟
سر کارمون گذاشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
پایین صفحه اون طرف پرده را نشان میده دقت کنید یک عکس روی تابلو را به پرده چسبانده دیوید فقط ایستاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
خودتون رو مسخره کردین یا مردم رو...
خجالت بکشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
آفرین بهتون
تأثیر گذار بود
یادم باشه بعداً یه کارتون تی تاپ بهتون بدم
Iran (Islamic Republic of)
صدر
۰۶:۱۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
وااای برملا شد.... آبروی دیوید رفت
کریمی شعبده باز، چرا رازش رو برملا کردی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
فهمیدین چی گفتین؟
ترفندی است که در اتاق بکار گرفته شده .لامپ رو جایی از اتاق گذاشتن که فاصله ایی بین دیوید ودیوار است مثلا وارد دیوار میشه در واقع دیوید از سایه خارج میشه وجایی وارد میشه که سایه ایی نداره ودر همین حین زیر اتاقک که یک پله ای واسه پنهان شدن وجودداره در اون پنهان شده وهمین اتاقک رو میبرن(در واقع افراد نزدیک به صحنه از دوستان وهمراهان دیویدکه در کار شعبده بازی حرفه این) در سمت دیگر دیوار(درواقع اتاقک ودیوید باهم به سمت دیگر دیوار برده میشوند در صورتیکه تماشاچیان فقط فکر میکنند که دیوید درحال عبور از دیوار وهمراهان دیوید فقط اتاقک رو میبرن سمت دیگر دیوار)
ودرسمت دیگردیوار که ویوید که در زیر اتاقک پنهان شده بیرون اومده وبه دیوار میچسبد(عرض کردم که لامپ رو جایی کار گذاشتن که اگه دیوید دراتاق باشه اصلا سایه اش دیده نمیشه وبعد به دیوار چسبیده بتدا دستهای خودرا در اتاقک ظاهر کرده و بعد خودش رو . واینطوری همه فکر میکنن که دیوید از دیوار عبور کرده
حالا اگه دیوید از دیوار رد شد شده چرا لباسش خاکی نشده؟
واینکه اگه بلد بود رد بشه چرا بدون اتاقک رد نشده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
عزیز من دیگه اتاقک را از اینور نمیبرن اونور و هر دو طرف دیوار اتاقک جدا هست .
مگه میشه اتاقک را از اینور ببرن اونور و کسی شک نکنه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۵:۱۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
این آقا جادوگره و با اجنه در ارتباطه. والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگه راز دیوید رو میدونستی که خودت هم از دیوار چین رد میشدی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
موقع ورود دیوار سمت چپه موقع خروج دیوار سمت راست، همه یک سمت دیوار انجام شده و فقط زاویه دوربین تغییر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
دوربین جای خود ولی اونهمه آدم اطراف و حتی روی دیوار چی؟؟!
یعنی اونها اینور اونور دیوار را نمیتونن تشخیص بدن و فقط یه طرفو نگاه میکنن؟!
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۲:۲۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
چون یه عکس یادگاری گرفتی که البته اونم احتمالا فتو شاپ هست فکر کردی همه چیز رو فهمیدی ۲ ساعته مردم رو سر کار گذاشتی آخرش هم معلوم نمیشه چی میگی برو خودت رو مسخره کن مردک
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فرزاد
۰۰:۵۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
بچه‌ ها قول بدید راز صفهه های خالی رو برملا نکنید بین خودتان بمونه قول؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
نویسنده این مطلب قبل از پایان احتمالا خوابش می اومده که متن را نیمه تمام گذاشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
فکرکنم خودت هم نفهمیدی چیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
یعنی چی مردومو مسخره کردین خوب کو رازش
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۲۱:۲۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا که ... خیلی بی تربیتی مارو سرکار گذاشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
پایین اتاق خودش یک اتاق دیگه هس شکلش نرده ی هس خیال میشه اتاقی موجود نیس ولی هس

از دری ک روی کف اتاق بالا هس بطرف اتاق پایین ک نرده ی شکل هس وارد میشه
من و شما خیال میکنیم کاپرفیلد محو شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
بقیه ش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی تاثیر گزار بود تموم شد ؟ مسخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظر میرسه که حمایت شبکه های تلویزیونی و رسانه ایی آمریکا از این آقای دیوید کاپر فیلد یهودی خیلی زیاده که بیشتر ترفنداشو خارج از سالن انجام میده و اکثریت مردم فقط از تلویزیون دیدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرت و پرت نوشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
موجود مسخره،مسخره است دیگه.بیسوادی شاخ و دم نمیخواد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خودشو با کار چه کسی هم قیاس میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مسخره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
بابا راز گو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
بقیه ش کو معلومه که این بنده خدا هم بیشتر از ما نمیدونه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۹:۲۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
بنظر من این آقا فقط خواسته اسم خودش را معرفی کند وگرنه هیچی نمیدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
من که نفهمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
عجب رازي بر ملا كرديد ؟مردم را سر كار گزاشتي؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
پایین صفحه کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو اپارات کلیپ ش هس کاملا
بخاطر نور پردازی دستاشو مثل پانتومی حرکت میدهد ادم خیال میکنه از دیوارچین بیرون میاد یا داخل میشه
از زیر کف اتاق یک دری هس بیرون میاد خیال میکنیم محو شده خخخخخ

واقعا چند سال اون همه مردم و سرکارگذاشته
راست میگفت بدون نور واتاق و لوازم از دور چین رد میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
بازی نور و سایه است
دیوید داخل پله می شود و یک نفر دیگر جای او در محفظه قرار می گیرد و در سایه خود را پنهان می کند تا موقعی که پرده را بر می دارند همراه پرده خارج می شود و پله در طرف دیگر گذاشته شده و دیوید از خلا سایه درست شده خارج می شود