رئیس پلیس فتا مازندران از اجرای طرح عملیاتی در خصوص برخورد با رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در حوزه اقدامات پیش دستانه مقابله و برخورد با مصادیق رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی؛ با اشراف سایبری و اجرای طرح‌های عملیاتی مختلف هر گونه فعالیت مجرمانه پیرامون اشاعه و ترویج فحشا و موارد سوء اخلاقی رصد می‌شود و برخورد با مرتکبان و مجرمان در دستور کار پلیس فتا مازندران قرار دارد.

او افزود: طبق رصد و پایش مستمر فضای سایبر، کارشناسان پلیس فتا تا کنون بیش از ۶۷۱ مورد شبکه و کانال دارای محتوای غیرمتعارف را رصد از این تعداد صفحات ۵۴۱ شناسایی کرده و دراین‌خصوص به تعدادی از گردانندگان این شبکه‌ها تذکر تلفنی و تعدادی نیز احضار شده و به آن‌ها آموزش‌ها و تذکرات لازم ارائه شده است.

سرهنگ خورشاد با اشاره به مصادیق مجرمانه در خصوص " اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی " نظیر ترغیب به " بی حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، لایو‌های مستهجن غیراخلاق، پیکر تراشی و ... "، گفت: تا کنون با انجام ۶۷۱ رصد عام صورت گرفته تعداد ۵۴۱ مورد شناسایی انجام شده و بالغ بر ۳۴ فقره اقدام قضائی و عملیاتی شامل تذکر، احضار، حذف و مسدود سازی انجام گرفته است.

او به مروجان ناهنجار‌های اجتماعی در فضای مجازی هشدار داد: تمامی تحرکات هنجار شکنان اجتماعی در فضای تحت کنترل پلیس هستند و کسانی که اقدام به بازنشر تصاویر مبتذل، و خارج عرف در فضای مجازی می‌کنند، پس از شناسایی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی معرفی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار