وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از روند اجرای طرح مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان بازدید کرد.

صولت مرتضوی در بازدید از مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: پیش از انقلاب اسلامی فعالیت صنایع پتروشیمی بسیار محدود بود، ولی اکنون مجتمع عظیم پتروشیمی مسجدسلیمان نشان از تحقق فعل توانستن است که توسط متخصصان و کارگران ایرانی رقم خورده است.

او با اشاره به پیگیری دولت برای رفع مشکل بیکاری در مسجدسلیمان با راه اندازی پتروپالایش بختیاری گفت: این مجموعه نباید از چرخه تولید باز بماند.

مرتضوی می گوید: با مساعدت آقای مخبر مجوز‌های پتروپالایش بختیاری تمدید و مقرر شد سازمان بازنشستگی با تمام توان عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کند. 

او یکی از مولفه‌های مهار تورم را رشد تولید دانست و گفت: اگر رشد تولید صورت گیرد افزایش بهره وری خواهیم داشت و افزایش بهره وری هم ستون فقرات اقتصاد کشور است که اگر هزینه تولید کاهش یابد قیمت تمام شده کاهش می‌یابد که یکی از مولفه‌های مهار تورم است.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،   یکی از ابر چالش‌ها موضوع اشتغال است و مدیران دستگاه‌های حاکمیتی باید بیش از پیش برای اشتغالزایی جوانان ورود کنند.

 آقای مرتضوی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت شهری اهواز گفت: متاسفانه حمل و نقل عمومی و نظافت لازم را در اهواز نمی‌بینیم و شهر با صفا نیست، پاکبان‌ها استخدام می‌شوند، اما اغلب در مسوولیت‌های اداری هستند و در شغل خود قرار ندارند.

او با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار در سطح این استان افزود: اگر دانش و آموزش باشد در اشتغال موفق می‌شویم، عمده‌ترین نرخ بیکاری در تحصیلات دانشگاهی است، چون مهارت لازم برای اشتغال را ندارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه اقتصاد عدالت محور باید در سطح خوزستان توزیع شود، گفت: برای اجرای این اقتصاد نیاز به فرهنگ تعاون است و خوزستان ظرفیت‌ها و منابع بسیار زیادی برای اشتغال و تولید دارد.

آقای مرتضوی می‌گوید:  صنعت‌های بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در این استان فراوان است و همسایه‌های بسیار خوبی در اطراف خوزستان است و زیبنده نیست که این میزان بیکار در سطح این استان باشد.

مرتضوی از روز گذشته وارد استان خوزستان شده است.

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه دزفول از سوی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از نخبگان استان خوزستان و سران عشایر برای استقبال از رئیس جمهور حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.