کنعانی گفت: اظهارات مداخله جویانه مقامات آلمان در قبال حکم قضایی برای یک تروریست نشان‌دار مصداق بارز حمایت از تروریسم است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تکرار مواضع مداخله جویانه برخی مقامات آلمان متعاقب تایید حکم قضایی و قانونی صادره در یک دادگاه ایرانی نسبت به یک تروریست و رهبر یک گروهک تروریستی شناخته شده، اظهار کرد: این‌گونه مواضع نه تنها تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت است، بلکه عملا موجب "تشویق تروریست‌ها" و نیز "ترویج تروریسم" در سراسر جهان خواهد بود و لذا انتظار می‌رود این دسته از مقام‌های دولت آلمان بی‌درنگ به عملیات تشویق تروریست‌ها و ترویج پدیده شوم تروریسم پایان دهند.

کنعانی افزود: از مدعیان مبارزه با تروریسم انتظار می‌رود چنانچه برای اجرای عدالت درباره تروریست‌ها با ایران همکاری نمی‌کنند، دست‌کم با رفتار و کردار خود در پی اعطای پاداش به تروریست‌های کودک‌کش نباشند.

کنعانی تصریح کرد: ملت ایران انتظار دارد تا دولت آلمان اقدامات خود طی پانزده سال گذشته برای اجرای عدالت در قبال جنایتکاری که فقط در یکی از جنایت‌های خود جمع زیادی از جمله دو برادر کودک و نوجوان (علیرضا؛ ۱۱ ساله و عرفان؛ ۵ ساله) را در حسینیه سیدالشهدای شیراز ترور کرد، بیان کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: تلاش برای مانع‌تراشی در مسیر اجرای عدالت علیه تروریست‌های کودک‌کش، از مصادیق برجسته نقض حقوق بشر است و ناقض حقوق بشر نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر مقابله با تروریسم و اجرای عدالت در قبال تروریست‌ها از هیچ کس اجازه نخواهد گرفت و معتقد است اظهارات مداخله جویانه و مستبدانه برخی مقام‌های آلمانی در قبال حکم قضایی صادره در یک دادگاه ایرانی نسبت به یک تروریست نشان‌دار، مصداق بارز حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی ایران است و البته جمهوری اسلامی ایران اینگونه مداخله جویی‌ها را برنمی‌تابد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دولت آلمان را به لزوم پایبندی به اصل  برابری حاکمیتی، احترام متقابل و نیز اجتناب از رفتار احساسی توصیه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
المان غلط کرده توکارایران دخالت میکنه
United States of America
امیر
۱۶:۴۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مقامات آلمانی از اربابانشان آمریکا و اسرائیل پول میگیرند و هر توطئه ای علیه کشور های ضد منافع خودشان اتهام وارد میکنند که با پاسخ جدی کشور های دیگر از جمله ایران مواجه خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
آلمان ها انگار فروش صادرات مواد شیمیایی به صدام رو فراموش کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
فاشیست‌های بد ذات
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۴:۳۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
آلمان خود جنگ جهانی را بوجود آورد و میلیونها انسان را به کام مرگ و خاک و خون کشاند و در جنگ تحمیلی ایران هم به رژیم بعث عراق انواع و اقسام سلاح شیمیایی داد حال هم از تروریست و تجزیه طلبانی دفاع میکند که اجدادشان به این خاک پناهنده شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
المان گوه خورده .اگر شرف داشتند سلاح شیمیایی و بمبش را به عراق نمی دادند که بر روی رزمندگان ما و بچه های بی دفاع
حلبچه استفاده بشود.من چاپلوس نیستم .ولی همین شارمهد
جنایت کرده باید تاوانش را بدهد.انسان هایی را کشته که هیچ پستی یا مقامی ویا منفعتی از جمع شدن در حسینیه گیرشان نمی امده.۸ سال همین اروپایی ها به کمک صدام شتافتند بعدش به نوکر حلقه به گوششان خیانت کردند و نابودش کردند.شاید خیلی ها فراموش کردند ولی من خودم عوارض بمب شیمیایی را دیده ام.پس ساکت شوید نازی های جنایتکار. Shut up germanian minister please
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
دولت المان از اول انقلاب شریک جرم صدام در شیمیایی کردن مردم عراق و ایران بوده و از هر جنایتی در حق ملت و مملکت ایران تاکنون دریغ نکرده این دولت فاشیستی دستش در خون ملت فلسطین و ازاد خواهان سراسر دنیا الوده است و باید هم از جنایت کاران دفاع کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
آلمان بی خود زر می زنه به اون چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
ایران باید بحث فروش بمب‌های شیمیایی آلمان به عراق وخسا رتهای وارده به ایران وهزینه های وارد شداز ابتدای جنگ رادرمحاکم داخلی و خارجی ازدولت المان مطالبه وجنایتهای جنگی را در نمایشگاه تهران ومجامع بین المللی برپاوازاین دولت طلبکار باشد.این دولت بااستراتژی تهاجمی باید برای المانی ها هزینه ایجاد کند.
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
این یاوه گویی های مقامات غرب اصلا ارزش پاسخ دادن ندارند اینها شدن مثل عده ای سگ ولکرد پرو که دنبال لاشه و استخوام متوهمانه هستند.اینها آدم بشو نیستند.ره بجایی هم نخواهند برد.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۲:۰۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
فرهنگ وحشی غرب برای خودش
اینجا هر تروریستی حکمش قصاص است و مردم مسلمان ایران هم حساب تروریست ها را کف دستشان میگذارند
تروریست‌های حرم امام رضا و شاهچراغ و دیگر مکانها حکمشان کاملا روشن است
درود بر ایران و مرگ بر آلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
وزیر خارجه آلمان اگر می‌فرمایند که ایشان تابعیت آلمان رو دارد پس مسئولیت کار ایشون رو بپذیرند و تشریف بیاورند بجای ایشون اعدام شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
برلین حامی تسلیحات شیمیایی و حامی تروریسم دولتی و گروه های تروریستی است است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مقامات المان زر میزنند
آخرین اخبار