عجیب‌ترین تصاویر سطح مریخ

تصویر عجیب و وایرال‌شده از مریخ به نام «درگاه بیگانه» که مریخ‌نورد «کنجکاوی» حین سفر در منطقه کوه شارپ مریخ ارسال کرده بود، حسابی سروصدا کرد.

جایی که انگار یک سازه مهندسی شده و دقیق است. البته این تصویر صرفاً شکاف ناشی از فرسایش طبیعی است، اما در پی آن تصویر، هر دو مریخ‌نورد ناسا (کنجکاوی و پشتکار) تصاویر جالب و غیرمنتظره دیگری را هم را ارسال کرده‌اند. قطعا هیچ کدام از این تصاویر به معنی وجود تمدن‌های بیگانه روی مریخ نیست، اما تماشای آن‌ها شاید بعضی از ما را در خیال پردازی‌های لذت‌بخشی فرو ببرد.

۱) صخره متعادل و سر مار

این تصویر که ۱۲ ژوئن سال گذشته توسط مریخ‌نورد پشتکار با دوربین گرفته شد، در سمت چپ خودش صخره‌ای را نشان می‌دهد که در ظاهر به شکل ناپایداری روی صخره دیگری متعادل شده است. در وسط تصویر هم صخره‌ای به شکل سر یک مار دیده می‌شود. هم صخره و هم سر مار احتمالاً در نتیجه فرسایش باد به وجود آمده‌اند.

۲) آشغال فضایی 

۱۸ فوریه ۲۰۲۱ وقتی پشتکار روی مریخ نشست، این فرود با کمک یک سپر حرارتی و یک جت موشکی انجام شد. این مریخ‌نورد در مسیر خود در سراسر دهانه جیزرو چند تکه آشغال فضایی پیدا کرد، از جمله در روز ۱۳ ژوئن ۲۰۲۲ این تکه پتوی حرارتی یافت شد. این پتو ۲ کیلومتر با ناحیه مخصوص فرود فاصله دارد. ناسا عقیده دارد که آن را باد با خود به آن جا برده است. هرچند ناسا تلاش می‌کند برای هرچیزی یک توجیه علمی داشته باشد، اما وجود یک زباله که به‌نظر می‌رسد منشأ زمینی داشته باشد روی مریخ خیلی غیرمنتظره است.

۳) گل مریخی

در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، مریخ‌نورد پشتکارِ ناسا از این سنگ گل‌مانند عکس گرفت. این سنگ هم به احتمال زیاد حاصل تجمع و سفت شدن مواد معدنی موجود در آبی است که در زمانی بسیار دور روی این سطح جریان داشته، اما قبول کنید شباهت عجیبی به مرجان‌های دریایی دارد.

منبع: خراسان

برچسب ها: مریخ ، تصاویر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
ایلان ماسک بهترین موشکش منفجر شد
Iran (Islamic Republic of)
علی ۲۲
۲۰:۳۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
این عکس پوست کرگدن است نه مریخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
بیشتر شبیه چرم قلابی و بی کیفیت کیف پول هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
آیا این عکس پوست کروکدیل نیست که در مریخ باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
احتمالا مثل سفر به ماه دروغی بیش نیست.
آخرین اخبار