مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از برگزاری دوره آموزشی صنایع دستی گوهر تراشی و تراش سنگ‌های قیمتی برای زندانیان دامغان خبر داد.

 امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان ضمن بیان اینکه دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی برای توانمندسازی زندانیان دامغانی برگزار شد، بیان کرد: این برنامه با همکاری اداره زندان‌های شهرستان دامغان و با موضوع گوهر تراشی برگزار شد.

وی با بیان اینکه گوهر تراشی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در زندان دامغان به زندانیان آموزش داده شد، ابراز کرد: کمک به کاهش بزهکاری و جلوگیری از تکرار جرم با کسب مهارت‌های هنری در ایجاد زمینه‌های اشتغال مدد جویان، از اهداف اصلی برگزاری این دوره بود که ۴۱ نفر در آن حضور داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه گوهر تراشی یکی از صنایع دستی مهم و کاربردی در شهرستان دامغان با توجه به ظرفیت‌های کوه زر است، ابراز کرد: در پایان این دوره، برای قبول‌شدگان در آزمون نهایی، گواهی آموزشی صادر شد.

کرم زاده همچنین از واگذاری بنای تاریخی خانه ابراهیمی به بخش خصوصی خبر داد و تاکید کرد: اسناد مزایده این بنا از طریق مزایده عمومی به‌صورت قرارداد سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق استفاده و بهره‌برداری مدت معین، منتشر شده است.

وی با بیان اینکه اشخاصی که صلاحیت‌های لازم را ازنظر کمیته فنی و بازرگانی دارا بوده و بالاترین مبلغ اجاره‌بها را پیشنهاد کرده باشند به‌عنوان برنده مزایده شناخته خواهند شد، افزود: برنده مزایده می‌تواند در دوره عملیات تکمیلی مرمت و آماده‌سازی احیا با شرایط مندرج در متن قرارداد و با تائید و موافقت صندوق احیا از بخش‌های تکمیل‌شده، بهره‌برداری و از منافع آن استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.